BNR logo
  • Nieuws
  • Radio
    • Programmagids
    • AEX Factor
    • Baanbrekende Businessmodellen
    • Beleggerspanel
    • Beter
    • BNR Auto-Update
    • BNR Europa
    • BNR Mobility
    • BNR Sport
    • BNR's Big Five
    • Boardroompanel
    • Boekestijn en De Wijk
    • BREEKT
    • Column Ben van der Burg
    • Column Bernard Hammelburg
    • Column Jaap Jansen
    • Column Marianne Zwagerman
    • Column Paul Laseur
    • Crypto Update
    • Cryptocast
    • De Nationale Autoshow
    • De Nieuwe Wereld
    • De Ochtendspits
    • De Top van Nederland
    • De Wereld
    • Digitaal
    • Duurzaam
    • Economenpanel
    • Eyeopeners
    • Kees de Kort
    • Koplopers
    • Lobbypanel
    • Ondernemerspanel
    • Postma in Amerika
    • Spitsbrekers
    • Tech Update
    • The Daily Move
    • The Friday Move
    • Toon van de Week
    • Vastgoed Gezocht
    • Wereldveroveraars
    • Werkverkenners
    • Wetenschap Vandaag
    • Zakendoen
  • Gemist
    • Alle podcasts
    • All in the Game
    • Amerika Podcast
    • BNR Perestrojkast
    • China Podcast
    • Column Corné van Zeijl
    • Crypto Cowboys
    • Cryptocast
    • De Ben Tiggelaar Podcast
    • Dé Klantenpodcast
    • De Legende van Satoshi Nakamoto
    • De Nieuwsdag
    • De Ondernemerskamer
    • De Technoloog
    • Een Jaar Burgemeester
    • Europa Update
    • Factcheck Europa
    • Het Bromvliegeffect
    • Het Nieuwe Geld
    • Honger
    • IJzige Tongen
    • Italië Podcast
    • Ochtendnieuws
    • Petrolheads
    • Podcast Top 40
    • De Strateeg
    • Space Cowboys
    • Spitsbrekers
    • The Road to Zandvoort
    • Ukrayina
    • Voeding van morgen
    • Vraag het Gommers
    • Werkprofessor
    • Zakendoen De Veranderaars
  • Partners
Podcasts

Drive-022: Will Ditmeijer - Ditmeijers' Group

donderdag 27 juli 2017, 5:30
In de podcast Drive luister je naar exclusieve diepte-interviews met Nederlandse topondernemers, gepresenteerd door Taco Oosterkamp. In deze aflevering: (tele)marketing-goeroe Will Ditmeijer. Taco interviewt in deze podcast ondernemers die...

<strong>In de podcast Drive luister je naar exclusieve diepte-interviews met Nederlandse topondernemers, gepresenteerd door Taco Oosterkamp. In deze aflevering: (tele)marketing-goeroe Will Ditmeijer.</strong> Taco interviewt in deze podcast ondernemers...

In de podcast Drive luister je naar exclusieve diepte-interviews met Nederlandse topondernemers, gepresenteerd door Taco Oosterkamp. In deze aflevering: (tele)marketing-goeroe Will Ditmeijer. Taco interviewt in deze podcast ondernemers die miljoenenbedrijven runnen, maar ze begonnen allemaal klein. Vaak letterlijk aan de keukentafel of op een zolderkamer. In Drive duiken we in de oorsprong van hun bedrijf en ondernemerschap: waarom werden ze ondernemer? Wat zat er tegen? Hoe zijn ze zo succesvol geworden? Will Ditmeijer is met haar Ditmeijers' Group een rot in het vak op het gebied van direct marketing en telemarketing. De ondernemer begon haar carrière in de jaren '60 bij Laurens Daane, de man die het fenomeen telemarketing naar Nederland haalde. "Ik heb geluk gehad dat ik daar belandde. Ze zochten een 'rots in de branding'." Ditmeijer beleefde een "fantastische tijd" bij Daane. Ze belandde in een mooi, modern ontworpen kantoor, gevuld met kunstwerken van Karel Appel en M.C. Esscher - vrienden van Daane. Een bescheiden baan met het ontvangen van mensen en het bijhouden van de agenda, groeide in 20 jaar uit naar het hoofd van een afdeling telemarketing. Visionair Bij Daane zag Ditmeijer ook hoe de eerste huis-aan-huisbladen en vacaturegidsen van Nederland werden opgezet. "Eigenlijk alles wat toen 'DM' was, dat deed hij. Hij was een visionair." Daane verkocht zijn bedrijf uiteindelijk aan uitgever Wegener. Na een paar jaar bij Wegener begon Ditmeijer voor zichzelf. De kunstliefhebber begon als "ziekelijk verzamelaar" een kunsthandel in Amsterdam. In de kelder - zonder ramen - van datzelfde pand richtte zij ondertussen een marketingbedrijf op met een team van 7 mensen. Een telemarketing-bedrijf c.q. kunsthandel is dan wel geen alledaagse combinatie, maar "communiceren is ook kunst", zegt de ondernemer. Met inhoud Ditmeijer koos bewust mensen uit andere vakgebieden, waaronder musici, modeontwerpers, politicologen, een acteur en een ex-topsporter. "Hoog opgeleid, mensen die inhoudelijk wat te zeggen hebben." op dit moment heeft haar bedrijf 88 mensen in dienst. Leeftijd maakt daarbij niet uit, "als je stem maar goed is".  Behalve kunst houdt Ditmeijer veel van zeilen. "Dat is de enige plek waar ik mijn verstand op nul kan zetten." Luister deze podcast ook om te horen: - Hoe je je echt inleeft in de klant voor wie je werkt - Dat je daarbij een soort James Bond bent - Hoe Ditmeijer omgaat met moderne media - Hoe je je publiek segmenteert en zorgt voor een boodschap waar een klant goed op reageert - Waarom je er wat haar betreft - als ondernemer helemaal voor moet gaan - Waarom Ditmeijer van tegenwind veel harder gaat fietsen  
Drive - Groeigeheimen van topondernemersPodcast
Deel dit artikel:

Aanbevolen podcasts

Obama's breken met Spotify

We moeten kunstwerken 3D-scannen en printen om ze te behouden

'Blendle had zich eerder los moeten maken van uitgevers'

Volg de discussie via Facebook of Twitter

Doe mee aan de discussie op onze Facebookpagina of via Twitter (#bnr).
BNR Facebook BNR Twitter
live-studio-image

Populairste podcasts

Oekraïne-update dinsdag, dag 83

Er is geen uitweg meer in de kwestie Sanderink

Personeelstekorten zijn een politieke keuze

'Meer geld nodig voor spoorambities'

Opinie | Poetins diefstal

  • BNR Nieuwsradio

  • Contact
  • Frequenties
  • Files en flitsers
  • BNR Nieuwsbrief
  • Podcasts
  • RSS feed
  • Disclaimer
  • Zakelijke info

  • Dutch Podcast Awards
  • Adverteren
  • Podcast laten maken
  • Vacature plaatsen op BNR
  • Werken bij BNR
  • Stages
  • FD Mediagroep

  • Company.info
  • Energeia
  • ESB
  • FD
  • FD Mediagroep
  • Investment Officer
  • Listn
  • PensioenPro
  • Download de app

  • Privacy
  • Copyright
  • Cookies
  • Voorwaarden