Bronwater heeft er een concurrent bij
Bronwaterproducenten hebben er een nieuwe concurrent bij. Of eigenlijk een heel erg oude concurrent: kraanwater!
Tom Niekamp en Tetsuro Miyazaki van WeTapWater waren dinsdag te gast in BNR Paul van Liempt. Door kraanwater als een sterk merk neer te zetten hopen zij horeca en consumenten over te halen om voor dit duurzame alternatief te kiezen.
Klinkers weg
Het smaakt prima, is goedkoop en wordt ook nog eens hip, hopen de mannen van WeTapWater, die hun product klinkerloos spellen: krnwtr. Tetsuro Miyazaki legde in de BNR-studio uit: "We hebben van kraanwater een merk gemaakt door de klinkers weg te halen. We willen dat consumenten bronwaterflesjes laten liggen voor wat ze zijn en dat ze die vervangen voor een duurzame, roestvrijstalen drinkfles waar krnwtr op staat. Daarmee laten ze aan anderen zien dat ze bewust kiezen voor het drinken van kraanwater."
Duurzaam
Of het kraanwater zo in het verdomhoekje verzeild was geraakt en het een imagoprobleem had? Miyazaki: "Ja, daar willen we wat aan doen. Bijna iedereen in Nederland drinkt kraanwater. Maar als we bezoek hebben of als we uit eten gaan, vinden we dat het bronwater moet zijn. Dus er is kennelijk iets met het imago van kraanwater. We willen het goedkope imago van kraanwater vervangen door een duurzaam imago."
Nou zie je vaak dat mensen een flesje bronwater hebben gekocht en dat steeds bijvullen met kraanwater. Goed of niet? Niekamp: "Dat is op zich wel goed. Maar je maakt op die manier natuurlijk toch reclame voor bijvoorbeeld Spa of Sourcy. Door de marketingcampagnes van grote bronwaterproducenten ga je bijna denken dat bronwater gezonder en beter is dan kraanwater. Aan dat imagoprobleem willen we wat doen."