BNR logo
  • Nieuws
  • Radio
    • Programmagids
    • AEX Factor
    • Baanbrekende Businessmodellen
    • Beleggerspanel
    • Beter
    • BNR Auto-Update
    • BNR Europa
    • BNR Mobility
    • BNR Sport
    • BNR's Big Five
    • Boardroompanel
    • Boekestijn en De Wijk
    • BREEKT
    • Column Ben van der Burg
    • Column Bernard Hammelburg
    • Column Jaap Jansen
    • Column Marianne Zwagerman
    • Column Paul Laseur
    • Crypto Update
    • Cryptocast
    • De Nationale Autoshow
    • De Nieuwe Wereld
    • De Ochtendspits
    • De Top van Nederland
    • De Wereld
    • Digitaal
    • Duurzaam
    • Economenpanel
    • Eyeopeners
    • Kees de Kort
    • Koplopers
    • Lobbypanel
    • Ondernemerspanel
    • Postma in Amerika
    • Spitsbrekers
    • Tech Update
    • The Daily Move
    • The Friday Move
    • Toon van de Week
    • Vastgoed Gezocht
    • Wereldveroveraars
    • Werkverkenners
    • Wetenschap Vandaag
    • Zakendoen
  • Gemist
    • Alle podcasts
    • All in the Game
    • Amerika Podcast
    • BNR Perestrojkast
    • China Podcast
    • Column Corné van Zeijl
    • Crypto Cowboys
    • Cryptocast
    • De Ben Tiggelaar Podcast
    • Dé Klantenpodcast
    • De Legende van Satoshi Nakamoto
    • De Nieuwsdag
    • De Ondernemerskamer
    • De Technoloog
    • Een Jaar Burgemeester
    • Europa Update
    • Factcheck Europa
    • Het Bromvliegeffect
    • Het Nieuwe Geld
    • Honger
    • IJzige Tongen
    • Italië Podcast
    • Ochtendnieuws
    • Petrolheads
    • Podcast Top 40
    • De Strateeg
    • Space Cowboys
    • Spitsbrekers
    • The Road to Zandvoort
    • Ukrayina
    • Voeding van morgen
    • Vraag het Gommers
    • Werkprofessor
    • Zakendoen De Veranderaars
  • Partners
Duurzaam

Bronwater heeft er een concurrent bij

  • Pieter van den Akker
dinsdag 10 juli 2012, 12:09
Tom Niekamp en Tetsuro Miyazaki van WeTapWater: "Er is kennelijk iets met het imago van kraanwater." Kraanwater kan als hip product best de strijd aan met alle bronwatermerken, vinden Tom Niekamp en Tetsuro Miyazaki.

Bronwaterproducenten hebben er een nieuwe concurrent bij. Of eigenlijk een heel erg oude concurrent: kraanwater!

Tom Niekamp en Tetsuro Miyazaki van WeTapWater waren dinsdag te gast in BNR Paul van Liempt. Door kraanwater als een sterk merk neer te zetten hopen zij horeca en consumenten over te halen om voor dit duurzame alternatief te kiezen.

Klinkers weg
Het smaakt prima, is goedkoop en wordt ook nog eens hip, hopen de mannen van WeTapWater, die hun product klinkerloos spellen: krnwtr. Tetsuro Miyazaki legde in de BNR-studio uit: "We hebben van kraanwater een merk gemaakt door de klinkers weg te halen. We willen dat consumenten bronwaterflesjes laten liggen voor wat ze zijn en dat ze die vervangen voor een duurzame, roestvrijstalen drinkfles waar krnwtr op staat. Daarmee laten ze aan anderen zien dat ze bewust kiezen voor het drinken van kraanwater."

Duurzaam
Of het kraanwater zo in het verdomhoekje verzeild was geraakt en het een imagoprobleem had? Miyazaki: "Ja, daar willen we wat aan doen. Bijna iedereen in Nederland drinkt kraanwater. Maar als we bezoek hebben of als we uit eten gaan, vinden we dat het bronwater moet zijn. Dus er is kennelijk iets met het imago van kraanwater. We willen het goedkope imago van kraanwater vervangen door een duurzaam imago."

Nou zie je vaak dat mensen een flesje bronwater hebben gekocht en dat steeds bijvullen met kraanwater. Goed of niet? Niekamp: "Dat is op zich wel goed. Maar je maakt op die manier natuurlijk toch reclame voor bijvoorbeeld Spa of Sourcy. Door de marketingcampagnes van grote bronwaterproducenten ga je bijna denken dat bronwater gezonder en beter is dan kraanwater. Aan dat imagoprobleem willen we wat doen."

BNR Paul van Liemptbronwaterdrinkwaterkraanwatersourcyspa
Deel dit artikel:

Volg de discussie via Facebook of Twitter

Doe mee aan de discussie op onze Facebookpagina of via Twitter (#bnr).
BNR Facebook BNR Twitter
live-studio-image

Populairste podcasts

Oekraïne-update donderdag, dag 92

Oerbos gevonden in zinkgat

'Europa staat er heus niet zo slecht voor'

Pulse Glazen Bol

Kleine snack voor Hemelvaartsdag

  • BNR Nieuwsradio

  • Contact
  • Frequenties
  • Files en flitsers
  • BNR Nieuwsbrief
  • Podcasts
  • RSS feed
  • Disclaimer
  • Zakelijke info

  • Dutch Podcast Awards
  • Adverteren
  • Podcast laten maken
  • Vacature plaatsen op BNR
  • Werken bij BNR
  • Stages
  • FD Mediagroep

  • Company.info
  • Energeia
  • ESB
  • FD
  • FD Mediagroep
  • Investment Officer
  • Listn
  • PensioenPro
  • Download de app

  • Privacy
  • Copyright
  • Cookies
  • Voorwaarden