BNR Nieuwsradio
Nieuws
Programma's
Programmagids AEX Factor BNR BREEKT Beter Beurswatch BNR's Big Five BNR Doorpakkers BNR Slimme Koppen BNR Sportzaken Boekestijn en De Wijk BNR In de Middag BNR Mobility Bouwmeesters Crisis de Baas De BNR Techniektour Dutch Podcast Top 20 De Nationale Autoshow De Eeuw van mijn Dochters De Ochtendspits De Wereld Digitaal Ondernemersdesk The Friday Move The Green Quest Werkverkenners Zakendoen
Podcasts
Alle podcasts Brand Stories Columns Amerika Podcast Cryptocast Newsroom Den Haag BNR Perestrojkast De Weg naar een Vaccin De Ben Tiggelaar Podcast De Strateeg De Technoloog Italië Podcast Met Afvallen en Opstaan Newsroom Petrolheads Vraag het Gommers Baanbrekende Businessmodellen China Podcast Eenmaal andermaal EuropaMania Goede Reispodcast Onderzoeksraad der dingen Ongekend in Vredestijd Space Cowboys Spitsbrekers Tech Update De Klantenpodcast Tinbergen en de economie van morgen Wetenschap Vandaag Werkprofessor Wij in de toekomst Column Corné van Zeijl Sportzaken Stop! De podcast ZZP Café
Gemist
Brand Stories
Nieuwsbrief
SMART Radio
Podcast Awards
BNR App
Adverteren
Adverteren BNR podcast
Frequenties
Over BNR
Contact
Meer
Nieuws
Programma's
Programmagids AEX Factor BNR BREEKT Beter Beurswatch BNR's Big Five BNR Doorpakkers BNR Slimme Koppen BNR Sportzaken Boekestijn en De Wijk BNR In de Middag BNR Mobility Bouwmeesters Crisis de Baas De BNR Techniektour Dutch Podcast Top 20 De Nationale Autoshow De Eeuw van mijn Dochters De Ochtendspits De Wereld Digitaal Ondernemersdesk The Friday Move The Green Quest Werkverkenners Zakendoen
Podcasts
Alle podcasts Brand Stories Columns Amerika Podcast Cryptocast Newsroom Den Haag BNR Perestrojkast De Weg naar een Vaccin De Ben Tiggelaar Podcast De Strateeg De Technoloog Italië Podcast Met Afvallen en Opstaan Newsroom Petrolheads Vraag het Gommers Baanbrekende Businessmodellen China Podcast Eenmaal andermaal EuropaMania Goede Reispodcast Onderzoeksraad der dingen Ongekend in Vredestijd Space Cowboys Spitsbrekers Tech Update De Klantenpodcast Tinbergen en de economie van morgen Wetenschap Vandaag Werkprofessor Wij in de toekomst Column Corné van Zeijl Sportzaken Stop! De podcast ZZP Café
Gemist
Brand Stories
Nieuwsbrief
SMART Radio
Podcast Awards
BNR App
Adverteren
Adverteren BNR podcast
Frequenties
Over BNR
Contact
BNR Nieuwsradio
Nieuws
Programma's
Programmagids AEX Factor BNR BREEKT Beter Beurswatch BNR's Big Five BNR Doorpakkers BNR Slimme Koppen BNR Sportzaken Boekestijn en De Wijk BNR In de Middag BNR Mobility Bouwmeesters Crisis de Baas De BNR Techniektour Dutch Podcast Top 20 De Nationale Autoshow De Eeuw van mijn Dochters De Ochtendspits De Wereld Digitaal Ondernemersdesk The Friday Move The Green Quest Werkverkenners Zakendoen
Podcasts
Alle podcasts Brand Stories Columns Amerika Podcast Cryptocast Newsroom Den Haag BNR Perestrojkast De Weg naar een Vaccin De Ben Tiggelaar Podcast De Strateeg De Technoloog Italië Podcast Met Afvallen en Opstaan Newsroom Petrolheads Vraag het Gommers Baanbrekende Businessmodellen China Podcast Eenmaal andermaal EuropaMania Goede Reispodcast Onderzoeksraad der dingen Ongekend in Vredestijd Space Cowboys Spitsbrekers Tech Update De Klantenpodcast Tinbergen en de economie van morgen Wetenschap Vandaag Werkprofessor Wij in de toekomst Column Corné van Zeijl Sportzaken Stop! De podcast ZZP Café
Gemist
Brand Stories
Nieuwsbrief
SMART Radio
Podcast Awards
BNR App
Adverteren
Adverteren BNR podcast
Frequenties
Over BNR
Contact
Zakendoen

'The Hamster' vertelt het avontuur van LeasePlan

  • Judith Laanen
dinsdag 17 oktober 2017, 14:24 Update: dinsdag 17 oktober 2017, 20:34

Die jongensachtige onschuld, die pretogen en die licht urgente intonatie dat leasen écht de toekomst heeft: kan voormalig Top Gear-presentator Richard Hammond leasen cool maken?

Dick van der Lecq, directeur van reclamebureau Et Cetera dat de campagne voor LeasePlan maakte, strikte 'The Hamster', zoals Hammond ten tijde van Top Gear ook wel genoemd werd. 'Hammond staat voor een bepaalde autoriteit in mobiliteit', legt Van der Lecq uit. 'Het is een vooruitstrevend figuur, echt van nu.'

'The Hamster' vertelt het avontuur van LeasePlan

Andere Britse namen die op de rol stonden waren onder meer komiek en acteur Jack Whitehall, maar die kon slecht rijden. Ook Russell Howard, bekend van Mock the Week en zijn eigen Good News tv-show, werd overwogen. 'Die is ontzettend grappig, maar die vonden we té grappig. Hammond had het gulden midden tussen de autoriteit op het gebied van mobiliteit en de luchtigheid voor de massa.'

Bekijk de reclame met 'The Hamster':

Hammond als vehikel voor 'spannend avontuur' van leasen

Over de reclame zelf is uitgebreid nagedacht. De consument van vandaag wil meer dan een goede punch line of het mooie plaatje, zegt Van der Lecq. Om zo effectief mogelijk te werken en alle lagen van de LeasePlan-organisatie in de reclame te kunnen weergeven, trok Et Cetera bij het bedrijf in om de reclame te maken.

Aanvankelijk wilde Hammond niet in de reclame spelen, vertelt Van der Lecq: 'Hij had dezelfde reactie als de doorsnee mens bij lease: suffe aangelegenheid. Maar hij heeft zich laten overtuigen door het script.' De presentator werd 'een vehikel om iedereen mee te nemen op dit spannende avontuur'.

'Leasen is onverwacht supercoole bedrijfstak geworden'

De spanning en sensatie van de toekomst die leasen te wachten staat werd vertaald naar een heuse korte sci-fi-blockbuster, vol met verwijzingen naar andere blockbusters, zoals War of the Worlds en Transformers.

'De film is bedoeld om iedereen mee te nemen op dit nieuwe avontuur naar de toekomst', zegt Van der Lecq. 'Je zou denken: leasen is saai, maar eigenlijk is het - misschien wel onverwacht - een supercoole bedrijfstak geworden. Die is gigantisch in ontwikkeling en misschien wel één van de boeiendste bedrijfstakken van vandaag, met zelfrijdende auto's, elektrische auto's, enzovoort. Die hele bedrijfstak maakt er een spektakel van, waarvan iedereen zich afvraagt waar het precies naartoe gaat en wat iemands rol is in de nieuwe wereld.'

'Toneelstuk in verschillende bedrijven'

Met drie minuten is de reclame aan de lange kant, maar die tijd was nodig om de boodschap goed over te brengen, zegt Van der Lecq. 'Hammond, die continu in beeld is, trekt iedereen door alle nieuwe werelden van mobiliteit heen. Het is eigenlijk een toneelstuk in verschillende bedrijven. Met die opbouw heb je niet het idee dat 'ie drie minuten duurt.'

Zakendoen
Zakendoen

Zakendoen

Follow on twitter Visit on Facebook Email

Elke werkdag 12:00 tot 14:00 uur, live vanuit de studio of op locatie.

Hét zakelijke nieuwsprogramma van de Nederlandse radio. Presentatie: Thomas van Zijl

BNR app iTunes Spotify RSS
Mede mogelijk gemaakt door:
leaseMarketingMobiliteitReclamebureau
Deel dit artikel:

Aanbevolen podcasts

Update | Onderzoek naar transparantie laadtarieven

Moet de baas appen in het verkeer ontmoedigen?

Update | Mobiliteitssector blij met versoepeling coronaregels

Volg de discussie via Facebook of Twitter

Doe mee aan de discussie op onze Facebookpagina of via Twitter (#bnr).
BNR Facebook BNR Twitter
live-studio-image

Populairste podcasts

Update | Onderzoek naar transparantie laadtarieven

Forse toename in cyberaanvallen op thuiswerksystemen

Opinie | Geriatrische geuzen

De Ochtendspits | 3 maart

#66 Hallelujah, praise the Trump

BNR Service en Contact
Contact Frequenties BNR Nieuwsbrief Privacy Cookies Cookie-instellingen Algemene voorwaarden
Podcasts
Alle podcasts Expert Podcasts BNR App iTunes Spotify
BNR Kanalen
BNR App BNR Nieuwsbrief Files en Flitsers FD BNR LIVE LIVE Eventsnieuwsbrief
Volg BNR
Linkedin Twitter Facebook Instagram YouTube RSS
Adverteren
Adverteren op BNR Adverteren op FD Adverteren BNR podcast Vacature plaatsen op BNR Vacatures FD Mediagroep
Carrière
Werken bij BNR Stages
FD Mediagroep
FD Company.info Energeia ESB.nu Pensioen Pro De Jurist Fondsnieuws Springest FDMG.nl
Programmering
Programmagids
Disclaimer
Disclaimer
Download on the App Store Android App on Google Play