Coca-Cola komt met duurzame campagne Olympische Spelen
Duurzaamheid en recycling staan centraal in de nieuwe wereldwijde campagne van Coca-Cola voor de Olympische Spelen van 2012.
De officiële partner van de Olympische spelen in Londen maakte dit gister bij de onthulling van haar marketingplan bekend.
Duurzaamheid
Coca-Cola wil door middel van recycling een duurzame erfenis aan de gasthoofdstad van de spelen achter laten. De multinational zal op alle bijeenkomsten van de Olympische Spelen Coca-Cola producten in 100% recyclebare verpakkingen serveren. Lege flesjes zullen daarnaast gerecycled worden tot nieuwe flesjes.
'Move to the Beat'
Naast de wereldwijde campagne komt Coca-Cola ook met een campagne genaamd 'Move to the Beat'. Hiermee probeert Coca-Cola jongeren door middel van muziek meer te betrekken bij de Olympische Spelen en sport in het algemeen. 'Move to the Beat' is als het ware een samensmelting tussen het ritme van de Londense muziek en de klanken van de Olympische Spelen.