Bedrijven duurzamer, maar reputaties profiteren nog niet
Honderd multinationals ondernemen steeds duurzamer, maar belangengroepen blijven sceptisch.
Bedrijven duurzamer, maar reputaties profiteren nog nietDat blijkt uit onderzoek van Brandlogic, merkadviesbureau, en CRD Analytics, analist van duurzame investeringen. In het onderzoek werden de waargenomen versus de echte duurzame prestaties van 100 multinationals onderzocht.
Prestaties niet terug te zien in reputatie
Veel bedrijven behalen hogere duurzame prestaties maar zien dat niet terug in hun duurzame reputatie. Uit het rapport bleek dat dit jaar 93 van de 100 bedrijven duurzamer zijn gaan ondernemen.
Aan de andere kant bleken 68 bedrijven juist een slechtere, duurzame reputatie te hebben gekregen.
Bedrijven die goed duurzaam beleid voeren, maar hier niet genoeg eer voor krijgen zijn bijvoorbeeld UPS en ExxonMobil. Andersom krijgen onder andere Amazon en Apple meer krediet dan ze toebehoort.
Gebrek aan communicatie
Een conclusie die door Brandlogic getrokken wordt is dat bedrijven meer aandacht schenken aan duurzame prestaties, waardoor weinig tijd overblijft voor communiceren daarover.

Duurzaam
De Groene weg naar 2030. Harm Edens onderzoekt hoe we het beste en het snelste de doelen van het klimaatakkoord van Parijs kunnen halen.