Comakijken in het gedrang: Netflix test advertenties
Bij enkele honderden gebruikers test videostreamdienst Netflix reclames voor en na het kijken van een aflevering.
Een groep gebruikers wordt onderbroken in het comakijken, het achtereenvolgend kijken naar afleveringen. Soms is een advertentie na enkele seconden te skippen, zoals we dat van YouTube kennen, maar soms moet een advertentie volledig worden afgekeken.
Om wat voor advertenties gaat het?
Het zijn teasers en trailers van andere Netflix-programma's. Netflix probeert zo kijkers te verleiden om nog langer van hun dienst gebruik te maken. Maar dus geen reclame's van bedrijven buiten Netflix.
Dat is het bedrijf ook niet van plan, zegt woordvoerder Cliff Edwards tegen The Next Web. En, voegt hij toe, het is ook nog helemaal niet zeker of de functie volledig uitgerold wordt. Er worden honderden potentiële verbeteringen getest en veel komen niet voorbij de testfase, zegt hij. Laten we het hopen.
Verder deze ochtend in Internet Vandaag:d
Uber probeert je hart te stelen met een emo-commercial

Tech Update
Alles wat je moet weten op het gebied van tech.