Internet Vandaag 16 juni | Autonome sportdrone & fastfoodmarketing
Vliegen met een drone is moeilijker dan de meeste mensen denken. En daarom hebben een paar Franse snowboarders het idee gekregen om een drone te ontwikkelen die uit zichzelf vliegt en makkelijk aan te sturen is. Het idee slaat aan: binnen een paar dagen haalden ze op Kickstarten ruim 250.000 dollar op, vijf keer zo veel als het oorspronkelijk doel.
De Hexa+-drone is vooral bedoeld om extreme sporten mee te filmen, zoals (off-piste) snowboarden en skiën, surfen en motorcrossen. De drone kan gekoppeld worden aan een target en deze zal hij dan volgen en in beeld brengen. De kwaliteit van de beelden, gefilmd door een GoPro onder de vliegmachine, is verbluffend. Via een app op je telefoon kan je kiezen welk kader de camera aan moet houden en hoeveel afstand hij moet houden, met een maximum van 50 meter. Goedkoop wordt de drone niet: 499 dollar voor de drone zelf en 699 dollar voor een versie met camera eronder. In mei 2015 worden de eerste Hexa+-drones geleverd.
<p> <strong>Fastfoodmarketing <br/></strong>Waarom zien de hamburgers bij de grotere fastfoodketens er nooit zo uit zoals op de foto's boven de counter? De komieken van MediocreFilms op YouTube zochten het uit.</p> <iframe frameborder="0" height="315" src="//www.youtube.com/embed/XrZFM2nvLXA" width="560"/><p> En zij zijn niet de eersten die zich druk maken om de kwaliteit van fastfoodrestaurants, in 1993 maakte Michael Douglas er ook al een punt van in de film <a href="http://www.imdb.com/title/tt0106856/" title="">Falling Down</a>. </p> <iframe frameborder="0" height="315" src="//www.youtube.com/embed/zJs9p-VNORw" width="560"/>