Internet Vandaag 27/1
Op Facebook is iedereen adverteerder, jij ook! - Downworthy maakt nieuwskoppen minder sappig - Sex Sells een niet-bestaand product - Pornofilter UK werkt iets te goed.
Derek Muller van popi-wetenschappelijk kanaal Veritasium legt uit waarom Facebook verantwoordelijk is voor de achteruitgang van zijn kijkcijfers. Waarom moet hij betalen om zijn updates aan al zijn volgers te laten zien?
<p>Blogs als Buzzfeed en Upworthy zijn goed in het verzinnen van sappige 'clickbait' nieuwskoppen. De Chrome-extensie <a href="http://www.theatlantic.com/technology/archive/2014/01/get-rid-of-viral-headlines-with-this-one-weird-browser-extension/283320/" target="_blank" title="">Downworthy</a> zorgt dat je sap-loze versies van die koppen te zien krijgt.</p> <p>Eérst een commercial vol seks. Het product bedenken we later wel. Misschien.</p> <iframe frameborder="0" height="315" src="//www.youtube.com/embed/LisTlPQjlRE" width="560"/><p>Hier <a href="http://boingboing.net/2014/01/23/great-firewall-of-cameron-bloc.html" target="_blank" title="">de laatste miskleunen</a> van het pornofilter dat nu in het Ver. Koninkrijk wordt uitgerold. Blokkeer de blokkade met de Chrome-extensie <a href="http://www.telegraph.co.uk/technology/internet-security/10534618/Go-Away-Cameron-browser-extension-bypasses-UK-porn-filters.html" target="_blank" title="">Go Away Cameron</a> (als je in het UK woont tenminste).</p>