Facebook gaat de strijd aan met LinkedIn
Facebook heeft zijn pijlen gericht op LinkedIn. Bedrijven kunnen vanaf vandaag speciale vacatures aanmaken op hun Facebookpagina. De functie is uitgerold in Amerika en Canada, in Europa moeten we nog even wachten.
Bedrijven plaatsen al regelmatig vacatures op hun Facebookpagina, maar nu heeft het sociale medium het nog iets makkelijker gemaakt. Als een bedrijf een vacature plaatst via een speciaal invulmenu, komt er een 'reageer direct'-knop bij te staan. Sollicitanten kunnen daarmee via Facebook Messenger reageren. In het Messenger-bericht staan automatisch al jouw CV-gegevens die Facebook heeft. Door iets als vacature aan te merken kunnen sollicitanten ook makkelijker zoeken tussen al de openstaande banen van het bedrijf.
Facebook heeft met deze optie een extra verdienmodel. Tegen betaling kan een vacature gepromoot worden onder al de geschikte kandidaten.
Flinke concurrent voor LinkedIn
Het zal LinkedIn nu waarschijnlijk dun door de broek lopen, want ze hebben er een sterke concurrent bij. LinkedIn verdient vooral aan de geplaatste vacatures en het bereik van Facebook is veel groter. Daarbij bezoeken mensen Facebook vaker en heeft het meer gegevens van zijn gebruikers. Wanneer de funtie wordt uitgerold in Europa is nog niet bekend.

Tech Update
Alles wat je moet weten op het gebied van tech.