Twitter presenteert zestien livekanalen
Het lijkt erop dat de live-video-deal van Twitter en Bloomberg het topje van de ijsberg is. Twitter heeft vannacht 16 nieuwe livekanalen aangekondigd.
Eind vorige maand kondigde CFO Anthony Noto aan dat Twitter een 24/7 nieuws-, sport- en entertainmentkanaal moest worden, met live video. Gisteren presenteerde het bedrijf daarom een grote samenwerking met zakelijk nieuwssite Bloomberg. Vannacht openbaarde Twitter nog 15 andere live-video-samenwerkingen tijdens het NewFronts-congres in New York. Tijdens de presentatie zei CEO Jack Dorsey dat hun doel is om Twitter 'de plek te maken waar men het eerst kijkt om te zien wat er speelt'.
Twitter sloot onder andere videodeals met de MLB (Honkbal), de NFL (American Footbal) en de WNBA (Vrouwenbasketbal). Dat betekent dat er straks live wedstrijden en sportprogramma's te zien zijn. Er zijn ook deals gesloten met Livenation om concerten te streamen en met Viacom, dat awardshows als de MTV Video Music Awards gaat uitzenden. Daarnaast gaan nieuwssites als Buzzfeed en The Verge programma's streamen.
Luister Internet Vandaag voor meer informatie over de afzonderlijke deals.

Tech Update
Alles wat je moet weten op het gebied van tech.