BNR Mediazaken | Persvrijheid en lobbyen 2.0
De persvrijheid neemt af, wat doet de Wereldomroep hieraan? En adverteerders kopen in de VS reclametijd bij Obama's favoriete programma's.
De persvrijheid is wereldwijd weer afgenomen. Slechts 14 procent van de wereldbevolking kan een krant lezen of een radioprogramma beluisteren waarbij geen sprake is van invloed van de overheid. Dat blijkt uit een onderzoek van Freedom House. Kan de Wereldomroep de persvrijheid bevorderen? Te gast is directeur Robert Zaal.
Obama
Lobbyen 2.0, adverteerders kopen in de Verenigde Staten reclametijd op het sportkanaal ESPN omdat ze weten dat president Obama op sommige momenten kijkt. Werkt deze strategie ook in Nederland en in hoeverre durven adverteerders, net zoals in de VS, politieke standpunten in te nemen? Te gast zijn mediastrategen Julius Minnaar, CEO van Aegis Media en Nico Hilhorst, Partner bij M2Media.
BNR Mediazaken: Iedere maandag live om half drie op BNR.