BNR Nieuwsradio
Nieuws
Programma's
Programmagids AEX Factor BNR BREEKT Beter Beurswatch BNR's Big Five BNR Doorpakkers BNR Slimme Koppen BNR Sportzaken Boekestijn en De Wijk BNR In de Middag BNR Mobility Bouwmeesters Crisis de Baas De BNR Techniektour Dutch Podcast Top 20 De Nationale Autoshow De Eeuw van mijn Dochters De Ochtendspits De Wereld Digitaal Ondernemersdesk The Friday Move The Green Quest Vastgoed Gezocht Werkverkenners Zakendoen
Podcasts
Podcast by BNR Brand Stories Columns Amerika Podcast Cryptocast Newsroom Den Haag BNR Perestrojkast De Weg naar een Vaccin De Ben Tiggelaar Podcast De Strateeg De Technoloog Italië Podcast Met Afvallen en Opstaan Newsroom Petrolheads Vraag het Gommers Baanbrekende Businessmodellen China Podcast Europa Podcast Goede Reispodcast Onderzoeksraad der dingen Space Cowboys Grip op je aandacht Spitsbrekers Tech Update De Klantenpodcast Wetenschap Vandaag Werkprofessor Wij in de toekomst Column Corné van Zeijl Sportzaken Stop! De podcast Alle podcasts
Gemist
Brand Stories
Nieuwsbrief
SMART Radio
Podcast Awards
BNR App
Adverteren
Adverteren BNR podcast
Frequenties
Over BNR
Podcast by BNR
Contact
Meer
Nieuws
Programma's
Programmagids AEX Factor BNR BREEKT Beter Beurswatch BNR's Big Five BNR Doorpakkers BNR Slimme Koppen BNR Sportzaken Boekestijn en De Wijk BNR In de Middag BNR Mobility Bouwmeesters Crisis de Baas De BNR Techniektour Dutch Podcast Top 20 De Nationale Autoshow De Eeuw van mijn Dochters De Ochtendspits De Wereld Digitaal Ondernemersdesk The Friday Move The Green Quest Vastgoed Gezocht Werkverkenners Zakendoen
Podcasts
Podcast by BNR Brand Stories Columns Amerika Podcast Cryptocast Newsroom Den Haag BNR Perestrojkast De Weg naar een Vaccin De Ben Tiggelaar Podcast De Strateeg De Technoloog Italië Podcast Met Afvallen en Opstaan Newsroom Petrolheads Vraag het Gommers Baanbrekende Businessmodellen China Podcast Europa Podcast Goede Reispodcast Onderzoeksraad der dingen Space Cowboys Grip op je aandacht Spitsbrekers Tech Update De Klantenpodcast Wetenschap Vandaag Werkprofessor Wij in de toekomst Column Corné van Zeijl Sportzaken Stop! De podcast Alle podcasts
Gemist
Brand Stories
Nieuwsbrief
SMART Radio
Podcast Awards
BNR App
Adverteren
Adverteren BNR podcast
Frequenties
Over BNR
Podcast by BNR
Contact
BNR Nieuwsradio
Nieuws
Programma's
Programmagids AEX Factor BNR BREEKT Beter Beurswatch BNR's Big Five BNR Doorpakkers BNR Slimme Koppen BNR Sportzaken Boekestijn en De Wijk BNR In de Middag BNR Mobility Bouwmeesters Crisis de Baas De BNR Techniektour Dutch Podcast Top 20 De Nationale Autoshow De Eeuw van mijn Dochters De Ochtendspits De Wereld Digitaal Ondernemersdesk The Friday Move The Green Quest Vastgoed Gezocht Werkverkenners Zakendoen
Podcasts
Podcast by BNR Brand Stories Columns Amerika Podcast Cryptocast Newsroom Den Haag BNR Perestrojkast De Weg naar een Vaccin De Ben Tiggelaar Podcast De Strateeg De Technoloog Italië Podcast Met Afvallen en Opstaan Newsroom Petrolheads Vraag het Gommers Baanbrekende Businessmodellen China Podcast Europa Podcast Goede Reispodcast Onderzoeksraad der dingen Space Cowboys Grip op je aandacht Spitsbrekers Tech Update De Klantenpodcast Wetenschap Vandaag Werkprofessor Wij in de toekomst Column Corné van Zeijl Sportzaken Stop! De podcast Alle podcasts
Gemist
Brand Stories
Nieuwsbrief
SMART Radio
Podcast Awards
BNR App
Adverteren
Adverteren BNR podcast
Frequenties
Over BNR
Podcast by BNR
Contact
Mediazaken

Marketeers zoeken 'koopknop' in brein

  • Robin Rotman
maandag 14 november 2011, 17:03
Einde aan de online anonimiteit Marketeers doen hersenonderzoek

Weg met de focusgroepen, enquêtes, vragenlijsten, crowdsourceprojecten en testpanels. Als je echt wil weten wat de consument wil, dan moet je in de hersenen zijn. Wat gebeurt er onder de hersenpan als je iets wilt kopen? Dit is het terrein van de neuromarketing.

Volgens Martin de Munnik, oprichter van communicatiebureau laMarque en van Neurensics, Europa´s eerste neuro-economisch onderzoeksbureau, is de 'koopknop' op drie plekken in het brein terug te vinden:

- begeerte; als je iets graag wilt hebben, dan licht dat deel van de hersenen op zodra je die persoon in de scan legt.

- prijspijn; de pijn die men ervaart als je iets koopt en dus geld uitgeeft of als je iets niet kan kopen omdat het te duur is.

- de 'obtain' plek; dat is de plek die oplicht zodra de koop is gedaan.

''Het blijkt dat vragenlijsten invullen over een nieuw product in slechts 20 procent van de gevallen een voorspellende waarde van het gedrag van de consument genereert. Dat is de reden dat 50 tot 80 procent van de productiinteriducties mislukt. Met deze scans kan je veel beter voorspellen welk product wel of niet aanslaat.''

Deze technologie zal een 'game change' betekenen in de wereld van de marketing, voorspelt De Munnik.

Deel dit artikel:

Aanbevolen podcasts

Liveblog Corona | Bedrijven krijgen ongelijk in kort geding om toegangstests

S1E15 | 16 april 2021

BREEKT | 'GGD’s en huisartsen moeten zelf bepalen wie ze restvaccins geven'

Volg de discussie via Facebook of Twitter

Doe mee aan de discussie op onze Facebookpagina of via Twitter (#bnr).
BNR Facebook BNR Twitter
live-studio-image
BNR Service en Contact
Contact Frequenties BNR Nieuwsbrief Privacy Cookies Cookie-instellingen Algemene voorwaarden
Podcasts
Alle podcasts Podcasts by BNR BNR App iTunes Spotify
BNR Kanalen
BNR App BNR Nieuwsbrief Files en Flitsers FD BNR LIVE LIVE Eventsnieuwsbrief
Volg BNR
Linkedin Twitter Facebook Instagram YouTube RSS
Adverteren
Adverteren op BNR Adverteren op FD Adverteren BNR podcast Vacature plaatsen op BNR Vacatures FD Mediagroep
Carrière
Werken bij BNR Stages
FD Mediagroep
FD Company.info Energeia ESB.nu Pensioen Pro De Jurist Fondsnieuws Springest FDMG.nl
Programmering
Programmagids
Disclaimer
Disclaimer
Download on the App Store Android App on Google Play