BNR Nieuwsradio
Nieuws
Programma's
Programmagids AEX Factor BNR BREEKT Beter Beurswatch BNR's Big Five BNR Doorpakkers BNR Slimme Koppen BNR Sportzaken Boekestijn en De Wijk BNR In de Middag BNR Mobility Bouwmeesters Crisis de Baas De BNR Techniektour Dutch Podcast Top 20 De Nationale Autoshow De Eeuw van mijn Dochters De Ochtendspits De Wereld Digitaal Ondernemersdesk The Friday Move The Green Quest Werkverkenners Zakendoen
Podcasts
Alle podcasts Brand Stories Columns Amerika Podcast Cryptocast Newsroom Den Haag BNR Perestrojkast De Weg naar een Vaccin De Ben Tiggelaar Podcast De Strateeg De Technoloog Italië Podcast Met Afvallen en Opstaan Newsroom Petrolheads Vraag het Gommers Baanbrekende Businessmodellen China Podcast Eenmaal andermaal EuropaMania Goede Reispodcast Onderzoeksraad der dingen Ongekend in Vredestijd Space Cowboys Spitsbrekers Tech Update De Klantenpodcast Tinbergen en de economie van morgen Wetenschap Vandaag Werkprofessor Wij in de toekomst Column Corné van Zeijl Sportzaken Stop! De podcast ZZP Café
Gemist
Brand Stories
Nieuwsbrief
SMART Radio
Podcast Awards
BNR App
Adverteren
Adverteren BNR podcast
Frequenties
Over BNR
Contact
Meer
Nieuws
Programma's
Programmagids AEX Factor BNR BREEKT Beter Beurswatch BNR's Big Five BNR Doorpakkers BNR Slimme Koppen BNR Sportzaken Boekestijn en De Wijk BNR In de Middag BNR Mobility Bouwmeesters Crisis de Baas De BNR Techniektour Dutch Podcast Top 20 De Nationale Autoshow De Eeuw van mijn Dochters De Ochtendspits De Wereld Digitaal Ondernemersdesk The Friday Move The Green Quest Werkverkenners Zakendoen
Podcasts
Alle podcasts Brand Stories Columns Amerika Podcast Cryptocast Newsroom Den Haag BNR Perestrojkast De Weg naar een Vaccin De Ben Tiggelaar Podcast De Strateeg De Technoloog Italië Podcast Met Afvallen en Opstaan Newsroom Petrolheads Vraag het Gommers Baanbrekende Businessmodellen China Podcast Eenmaal andermaal EuropaMania Goede Reispodcast Onderzoeksraad der dingen Ongekend in Vredestijd Space Cowboys Spitsbrekers Tech Update De Klantenpodcast Tinbergen en de economie van morgen Wetenschap Vandaag Werkprofessor Wij in de toekomst Column Corné van Zeijl Sportzaken Stop! De podcast ZZP Café
Gemist
Brand Stories
Nieuwsbrief
SMART Radio
Podcast Awards
BNR App
Adverteren
Adverteren BNR podcast
Frequenties
Over BNR
Contact
BNR Nieuwsradio
Nieuws
Programma's
Programmagids AEX Factor BNR BREEKT Beter Beurswatch BNR's Big Five BNR Doorpakkers BNR Slimme Koppen BNR Sportzaken Boekestijn en De Wijk BNR In de Middag BNR Mobility Bouwmeesters Crisis de Baas De BNR Techniektour Dutch Podcast Top 20 De Nationale Autoshow De Eeuw van mijn Dochters De Ochtendspits De Wereld Digitaal Ondernemersdesk The Friday Move The Green Quest Werkverkenners Zakendoen
Podcasts
Alle podcasts Brand Stories Columns Amerika Podcast Cryptocast Newsroom Den Haag BNR Perestrojkast De Weg naar een Vaccin De Ben Tiggelaar Podcast De Strateeg De Technoloog Italië Podcast Met Afvallen en Opstaan Newsroom Petrolheads Vraag het Gommers Baanbrekende Businessmodellen China Podcast Eenmaal andermaal EuropaMania Goede Reispodcast Onderzoeksraad der dingen Ongekend in Vredestijd Space Cowboys Spitsbrekers Tech Update De Klantenpodcast Tinbergen en de economie van morgen Wetenschap Vandaag Werkprofessor Wij in de toekomst Column Corné van Zeijl Sportzaken Stop! De podcast ZZP Café
Gemist
Brand Stories
Nieuwsbrief
SMART Radio
Podcast Awards
BNR App
Adverteren
Adverteren BNR podcast
Frequenties
Over BNR
Contact
De Nationale Autoshow

Geen AutoRAI in 2013

  • Fleur de Bruijn
woensdag 28 november 2012, 17:23 Update: donderdag 29 november 2012, 1:22
“Dit is de periode dat alle merken moeten aangeven dat ze erbij zijn of niet en ze hebben eigenlijk gezamenlijk aangegeven de beurs niet door te willen laten gaan”, aldus Joost 't Hooft, beursmanager van de AutoRAI.

AutoRAI slaat af, AutoRAI zet voet op rem, AutoRAI staat geparkeerd, AutoRAI gecrasht: koppenmakers rolden over elkaar heen om te melden dat de AutoRAI 2013, die in april gepland stond, niet door zal gaan.

Dat meldde de organisatie van de tweejaarlijkse autoshow woensdag.

Omdat te weinig auto-importeurs zich voor het evenement hadden aangemeld, bleek het niet mogelijk de traditionele opzet met merkenstands te handhaven.

“Als gevolg van de economische situatie is gebleken dat importeurs en toeleveranciers in de auto-industrie flink onder druk staan. Gezamenlijk hebben we een afweging moeten maken en helaas pakt dit voor de AutoRAI 2013 niet goed uit'', zegt Olaf de Bruijn, directeur van de RAI Vereniging.

Gewijzigde opzet
De organisatie kijkt nog of in de toekomst een gewijzigde opzet van het evenement mogelijk is.

“In het crisisjaar 2009 kozen we bijvoorbeeld voor een gewijzigde opzet waarbij de auto's niet op merk werden uitgestald maar op type auto. Misschien komt uit ons overleg naar voren dat zoiets nog een optie is, maar daarover kan ik nu nog niets zeggen'', aldus een woordvoerder.

Reactie Bovag
Brancheorganisatie Bovag vindt het 'erg jammer' dat het evenement niet doorgaat. "Het is toch op dit tweejaarlijkse festijn waar de merken zich kunnen etaleren en zich van hun beste kant kunnen laten zien'', aldus een woordvoerder.

"Zo was op de vorige editie het elektrische vervoer prominent aanwezig. Maar we weten dat de sector onder druk staat. Vier jaar geleden hing de AutoRAI ook al aan een zijden draadje, toen ging het nog net wel door.''

Rijwieltentoonstelling
In 1895 werd een grote rijwielenshow gehouden in Amsterdam, georganiseerd door de Rijwiel Industrie (RI). In 1900 sloot de auto-industrie zich daarbij aan en ontstond de Vereniging Rijwiel & Automobiel Industrie (RAI). De autoshow van de vereniging wordt iedere twee jaar gehouden, alleen tijdens de Eerste en Tweede Wereldoorlog gekozen om de show niet te laten doorgaan.

Tegenwoordig is de AutoRAI in de oneven jaren en de BedrijfsautoRAI in de even jaren. De laatste editie van de AutoRAI, in 2011, trok ruim 270.000 bezoekers. Twee jaar eerder gingen ongeveer 220.000 mensen naar de autoshow. Dat was flink minder dan de 400.000 bezoekers in 2007 en de 463.000 in 2005.

Enkele bekende auto’s hebben hun première gehad op de AutoRAI. Voorbeelden zijn de Land Rover (1948), de Daf 600 (1959) en de Mitsubishi Carisma (1995).

AutoRaiNationale Autoshow
Deel dit artikel:

Volg de discussie via Facebook of Twitter

Doe mee aan de discussie op onze Facebookpagina of via Twitter (#bnr).
BNR Facebook BNR Twitter
live-studio-image

Populairste podcasts

Banken kunnen steeds moeilijker om bitcoin heen

Europa? Wat is dat ook alweer?

Nederland Innovatieland? #hoedan

Opinie | Economische activiteit in de VS neemt mondjesmaat toe

BREEKT VERKIEZINGEN | JA21

BNR Service en Contact
Contact Frequenties BNR Nieuwsbrief Privacy Cookies Cookie-instellingen Algemene voorwaarden
Podcasts
Alle podcasts Expert Podcasts BNR App iTunes Spotify
BNR Kanalen
BNR App BNR Nieuwsbrief Files en Flitsers FD BNR LIVE LIVE Eventsnieuwsbrief
Volg BNR
Linkedin Twitter Facebook Instagram YouTube RSS
Adverteren
Adverteren op BNR Adverteren op FD Adverteren BNR podcast Vacature plaatsen op BNR Vacatures FD Mediagroep
Carrière
Werken bij BNR Stages
FD Mediagroep
FD Company.info Energeia ESB.nu Pensioen Pro De Jurist Fondsnieuws Springest FDMG.nl
Programmering
Programmagids
Disclaimer
Disclaimer
Download on the App Store Android App on Google Play