Discussie Opel-top over nieuwe koers
Binnen de top van Opel is er een flinke discussie gaande over de positionering van het merk. Dat zegt Johan Willems, bestuurslid bij Opel, op BNR.
Volgens Willems heeft Opel de laatste jaren te 'grootschalig' gedacht. "Daardoor hebben we heel veel van onze traditionele klanten verloren. En daar moet de komende tijd echt aan gewerkt worden", zegt hij in de BNR Nationale Autoshow.
Volksauto
Op dit moment wordt binnen de top van Opel flink gediscussieerd over de nieuwe koers van het merk, zo vertelt Willems. "Als je succesvol wilt zijn dan moet je auto's anders in de markt gaan positioneren, meer als volksauto vind ik persoonlijk. Daarover discussiëren we nu."
Verlies
Opel verkeert in zwaar weer. Het merk draaide in het eerste kwartaal van dit jaar 250 miljoen euro verlies. Fabrieken kampen met overcapaciteit. Onlangs werd met vakbonden afgesproken dat er geen enkele fabriek gesloten wordt. "Tot 2015, daar houden wij ons aan", zegt Willems.

De Nationale Autoshow
Al het nieuws over auto's en mobiliteit, met Meindert Schut en Wouter Karssen (Autoblog.nl). Elke vrijdag live om 15:00 uur, en altijd on demand als podcast.