BNR logo
  • Nieuws
  • Radio
    • Programmagids
    • AEX Factor
    • Baanbrekende Businessmodellen
    • Beleggerspanel
    • Beter
    • BNR Auto-Update
    • BNR Europa
    • BNR Mobility
    • BNR Sport
    • BNR's Big Five
    • Boardroompanel
    • Boekestijn en De Wijk
    • BREEKT
    • Column Ben van der Burg
    • Column Bernard Hammelburg
    • Column Jaap Jansen
    • Column Marianne Zwagerman
    • Column Paul Laseur
    • Crypto Update
    • Cryptocast
    • De Nationale Autoshow
    • De Nieuwe Wereld
    • De Ochtendspits
    • De Top van Nederland
    • De Wereld
    • Digitaal
    • Duurzaam
    • Economenpanel
    • Eyeopeners
    • Kees de Kort
    • Koplopers
    • Lobbypanel
    • Ondernemerspanel
    • Postma in Amerika
    • Spitsbrekers
    • Tech Update
    • The Daily Move
    • The Friday Move
    • Toon van de Week
    • Vastgoed Gezocht
    • Wereldveroveraars
    • Werkverkenners
    • Wetenschap Vandaag
    • Zakendoen
  • Gemist
    • Alle podcasts
    • All in the Game
    • Amerika Podcast
    • BNR Perestrojkast
    • China Podcast
    • Column Corné van Zeijl
    • Crypto Cowboys
    • Cryptocast
    • De Ben Tiggelaar Podcast
    • Dé Klantenpodcast
    • De Legende van Satoshi Nakamoto
    • De Nieuwsdag
    • De Ondernemerskamer
    • De Technoloog
    • Een Jaar Burgemeester
    • Europa Update
    • Factcheck Europa
    • Het Bromvliegeffect
    • Het Nieuwe Geld
    • Honger
    • IJzige Tongen
    • Italië Podcast
    • Ochtendnieuws
    • Petrolheads
    • Podcast Top 40
    • De Strateeg
    • Space Cowboys
    • Spitsbrekers
    • The Road to Zandvoort
    • Ukrayina
    • Voeding van morgen
    • Vraag het Gommers
    • Werkprofessor
    • Zakendoen De Veranderaars
  • Partners
De Nationale Autoshow

AutoUpdate: onduidelijkheid over deal GM-Opel

  • Noud Broekhof
woensdag 15 juni 2011, 18:17

De medewerkers van Opel begrijpen er niets meer van. Kwam vorige week het bericht naar buiten dat GM alsnog van plan was om het Duitse merk te verkopen, deze week zegt GM-baas Dan Akerson dat er helemaal nog geen gesprekken worden gevoerd over de verkoop van Opel.

Dat meldt het Duitse Handelsblatt. Opel is volgens Akerson nog steeds heel belangrijk voor General Motors, vooral als het gaat om de ontwikkeling van nieuwe technieken. Toch lijkt het erop dat Opel geen toekomst heeft binnen het GM concern. Chevrolet moet namelijk het echte wereldmerk van GM worden en in die strategie past een sterk merk als Opel natuurlijk niet.

Redding Saab

Victor Muller heeft vorige week weer een flinke stap gezet richting de redding van Saab, maar deze week doet hij weer een stapje terug. Volgens de website SaabsUnited.com geeft de Europese Investeringsbank geen toestemming voor de “sell and lease back” constructie voor het vastgoed van Saab. Muller wilde gebouwen van Saab verkopen aan voormalig aandeelhouder Vladimir Antonov. Het automerk zou de gebouwen, waaronder fabrieken, dan weer huren van diezelfde Antonov. Saab heeft het geld van deze deal hard nodig om op de korte termijn leveranciers te betalen. Muller spreekt nu met andere partijen om de “sell and lease back” constructie alsnog voor elkaar te krijgen.

Maybach

Een merk dat nog verder op het randje van de afgrond staat is Maybach. Eigenaar Daimler beslist op 1 juli of het verder wil met het slappe aftreksel van een Rolls Royce. Er zijn twee mogelijkheden. Of Daimler gaat samen met Aston Martin een nieuwe slee ontwikkelen of het merk wordt definitief opgeheven. Voor Aston Martin kan het een interessante deal zijn, omdat de Britten graag de 12 cilinders en de 7 traps automaten van Mercedes, ook van Daimler, wil gebruiken. Daimler heeft overigens al wel een nieuwe Maybach concept klaar staan. Als de deal met Aston Martin rond komt, dan wordt die in op de Autoshow van Frankfurt getoond.

Twitter

Een auto bestellen via internet kon al, maar Audi heeft daar nu een nieuwe dimensie aan toegevoegd, namelijk via Twitter. Om kennis te maken met de Audi Q3 hoef je niet meer naar de dealer, maar volstaat het om @AudiQ3ontour te volgen via twitter. Als je het bericht “Stuur de #AudiQ3ontour bij mij langs + je plaatsnaam…en vervolgens komt er een mobiele showroom bij je langs. Een grote reclamestunt natuurlijk, maar wel leuk bedacht.

Deel dit artikel:

Aanbevolen podcasts

Nederlands bedrijf maakt stadsautootje met zonnedak

Uber gaat al eten bezorgen met zelfrijdende robots en auto's

Auto wint weer van fiets

Volg de discussie via Facebook of Twitter

Doe mee aan de discussie op onze Facebookpagina of via Twitter (#bnr).
BNR Facebook BNR Twitter
live-studio-image

Populairste podcasts

Oekraïne-update dinsdag, dag 83

Er is geen uitweg meer in de kwestie Sanderink

Personeelstekorten zijn een politieke keuze

Adverteerders zien onze online gegevens honderden keren per dag

Plas je bloed? Dat is niet goed.

  • BNR Nieuwsradio

  • Contact
  • Frequenties
  • Files en flitsers
  • BNR Nieuwsbrief
  • Podcasts
  • RSS feed
  • Disclaimer
  • Zakelijke info

  • Dutch Podcast Awards
  • Adverteren
  • Podcast laten maken
  • Vacature plaatsen op BNR
  • Werken bij BNR
  • Stages
  • FD Mediagroep

  • Company.info
  • Energeia
  • ESB
  • FD
  • FD Mediagroep
  • Investment Officer
  • Listn
  • PensioenPro
  • Download de app

  • Privacy
  • Copyright
  • Cookies
  • Voorwaarden