BNR Travel | Weekendje weg en verrassende steden
Een weekendje weg, wie doet dat tegenwoordig niet wel eens. Het fenomeen bestaat eigenlijk nog maar zo'n vijftien jaar. Deze week in BNR travel, een weekendje eruit, de trends en verassende steden.
Reisverslaggever Paul van der Linden neemt het fenomeen 'mini vakantie in het weekend' door met Ed Trentelman, commercieel directeur bij Bookit, onder dit bedrijf valt onder meer een Weekendje weg.nl.
Trentelman: "Het fenomeen van een paar dagen er tussenuit gaan, bestaat eigenlijk nog maar vijftien jaar. Er was een hoge mate van leegstand in de grote hotels en die werd benut om ook de recreanten daarvan te laten benutten."
Heel simpel
"Het eerste product dat vijftien jaar geleden werd aangeboden, was heel simpel: twee nachten voor twee personen, met ontbijt."
Trentelman geeft aan dat internet wel een behoorlijke bijdrage geleverd heeft aan de populariteit om een weekendje weg te gaan. "De scherpe prijzen in de markt gezet worden, zorgen er ook nog eens voor dat het voor een grote groep beriekbaar is."