Zakendoen Met | Delifrance, Pastbook en Beter-Bio
Frits Huffnagel doet vandaag zaken op de Kruidenier Foodexperience 2013 in Houten.
Delifrance
Nederlanders geven ondanks de crisis steeds meer geld uit aan eten en drinken, vorig jaar maar liefst 43 miljoen euro. Goed nieuws dus voor onze hoofdgast van vandaag, Ruud van Erp, directeur van Delifrance. Eén nadeel: de consument eet en drinkt vooral meer thuis, en niet op straat of bij de benzinepomp. Hoe gaat de bakkerijketen daarmee om?
Pastbook
Leuk al die digitale foto's op je computer, maar veel mensen verlangen nog steeds terug naar oude tastbare geprinte foto's. De Nederlandse startup Pastbook regelt dat: ze hebben een toepassing ontwikkeld om online fotoboeken te kunnen ontwerpen. Het bedrijf heeft na een eerste investeringsronde vorig jaar opnieuw geld nodig om te kunnen groeien, deze keer internationaal. De marketingmanager van het bedrijf, Steven Lips is bij ons te gast.
Beter-Bio
Wie dacht dat de groente- of melkboer die aan de deur de boodschappen komt brengen verleden tijd is, heeft het mis. Steeds meer huishoudens kiezen voor service-abonnementen: op vaste tijden koffie aan huis, maaltijden, groentepakketten, melk. Dat blijkt uit een onderzoek van MarketResponse. Een voorbeeld van zo'n dienst is Beter-Bio, het bedrijf van ondernemer Marian Kooistra. Zij schuift bij ons aan om over het fenomeen te praten.
Dat en meer in Zakendoen met, iedere werkdag van 13:30 uur tot 15:00 uur.