Zakendoen Met | Gielissen, reclameprijzen en creatieve industrie
Vandaag doet Paul Laseur zaken vanuit café-restaurant Stanislavski aan het Leidseplein in Amsterdam.
Interieurbouw
Als u hotel de l'Europe of het Rijksmuseum binnenloopt, dan zult u hun handtekening niet zien staan. Toch heeft interieurbouwer Gielissen hier een belangrijke rol gespeeld. Sinds 1937 actief als familiebedrijf, een lastige tijd achter de rug en nu toch weer ambitieus vooruit kijkend. Ceo Bart Wigman komt vertellen hoe het is om failliet te gaan, en daarna toch weer de weg omhoog te vinden.
Wereldveroveraar
Wat begon met een toevallig contact in China, bleek voor grafisch ontwerpbureau Beer 'n' Tea het begin van een internationaal avontuur. Na China kwam Taiwan en inmiddels is het bedrijf ook actief in Australië. Wereldveroveraar Berend Buningh reist de wereld rond, bij voorkeur met Nederlandse top DJ’s.
Goede reclame
De oscars voor de Nederlandse reclamewereld worden aanstaande woensdag uitgereikt en reclamemakend nederland kijkt er reikhalzend naar uit. Maar wat maakt een reclame-boodschap nou goed? Lode Schaefer weet het, want hij is de voorzitter van ADCN, De Art Directors Club Nederland. Hij reikt komende woensdag de reclame-awards uit.
Creatief ondernemen
In de creatieve sector is nog altijd geen sprake van crisis. Met een omzet van ruim 7 miljard telt de branche volop mee. Maar hoe zorgen we ervoor dat we niet ingehaald worden door de Denen en de Chinezen? Gerbrand Bas, directeur van Designlink weet hoe we de concurrentie voor moeten blijven.
Dat en meer in Zakendoen met, iedere werkdag van 12:30 uur tot 14:00 uur.