Zakendoen Met | De Beer Groep, Loopjongens.nl en ZZP-barometer
Vanuit de BNR-studio in Amsterdam doet Marijke Roskam dinsdag zaken met Mark en René de Beer, algemeen en commercieel directeur van De Beer Groep.
De Beer Groep
Van de zwarte stop in uw wasbak tot de ontstopper voor ons toilet. Opa Jan de Beer begon ooit met de verkoop van deze producten in de garage naast zijn huis. Inmiddels is De Beer Groep uitgegroeid tot een internationaal opererende business, goed voor ongeveer 15 miljoen van die wasbak-stoppen per jaar. Mark en René de Beer, algemeen en commercieel directeur van De Beer Groep zijn te gast.
Loopjongens.nl
Ikea mag dan weliswaar al decennia lang bewonderd worden om z'n uitstraling, formule en marketingkracht, online vinden we 's werelds grootste meubelreus niet in de voorste linie. Zo heeft IKEA Nederland pas sinds vorige maand een webwinkel. Jair Stenhuijs en Richard van der Linde van Loopjongens.nl kopen Ikea-producten en bezorgen die bij je thuis.
Bedrijfsleven vs. wetenschap
Mag een artikel over het kraken van geheime codes van luxe auto’s gepubliceerd worden? Volgens een Britse rechter niet, want waarom zou je het dieven makkelijker maken om auto’s te stelen? Maar de Nijmeegse onderzoekers denken daar anders over en zij spannen een rechtszaak aan om alsnog hun artikel te mogen publiceren. Henk Volberda, hoogleraar strategisch management en ondernemingsbeleid aan de EFMI Business school vertelt hoe wetenschap en het bedrijfsleven met elkaar beter kunnen samenwerken.
ZZP-barometer
Nieuws van het ZZP-front. De meerderheid van die eenpitters blijft deze zomer op vakantie gewoon bereikbaar voor opdrachtgevers. Dat blijkt uit de nieuwe ZZP-barometer. Sander van Veen van Vliegtickets.nl heeft de resultaten van het onderzoek.