
Een deel van de door Sanoma afgedankte titels maakt een goede kans op een nieuw leven búiten Sanoma, denkt De Langen. "Een aantal van die merken heeft een historie van minstens vijftig jaar, en zit in de hoofden van mensen. Dat is heel veel geld waard; als je de content invult op een manier die bij deze tijd past en niet is vastgeklonken aan de distributiemethode van papier, dan denk ik dat je er wat mee kunt doen."
Nieuwe generatie
Als die titels de kans krijgen om weer van de grond te worden opgebouwd, zal dat volgens De Langen wel grotendeels gebeuren met mensen van 'de nieuwe generatie'. "Je kunt wel een persoon overnemen die een soort ambassadeur is van het merk. Er zijn mensen die er emotionele binding mee hebben van vroeger én verstand van het medium. Ze willen best kijken of ze er buiten het grote gebouw en een wat slankere organisatie wat van kunnen maken."
En De Langen weet waar hij het over heeft. "Ik heb al wat mensen langs gehad die mijn mening wilden weten bij een eventuele overname van één van die titels. Het kan een investeringsmaatschappij zijn, een enthousiast clubje met geld, of een uitgeverij, maar die partijen zíjn er wél."