Zakendoen Met | Innovatie, Staatsloterij en geurmarketing
Zakendoen Met met Rens de Jong komt vandaag vanuit Frismakers Festival bij vakantiepark Walibi, met zakenpartner Victor Mion, one-minute coach. Aan tafel schuift Frans van Steenis aan, directeur van de Staatsloterij.
Steeds meer Nederlanders gokken online, blijkt uit onderzoek in opdracht van het Ministerie van Justitie. Maar mede door de crisis daalt het aantal Nederlanders dat jaarlijks wel eens een gokje waagt via andere kanalen. Als gokken via internet wordt gelegaliseerd, wat voor effect heeft dat op de Staatsloterij en waarom? Hier kan Frans van Steenis alles over vertellen.
Frismakers Festival
Van welke innovaties wordt Arend-Jan Majoor Blij? Hij is één van de bedenkers van het Frismakers Festival. Hier zijn in ieder geval alleen maar innovators, 35 presentaties staan er op de rol. Zien CEO’s het voordeel ervan, dat hun mensen buiten de muren luidop staan te brainstormen met andere organisaties?
Innovatieve zorg
Innovatie, die abstracte term, krijgt handen en voeten op het Frismakers Festival in Biddinghuizen. Maar welke handen heb je aan je bed als de zorg niet meer vergoed wordt? De innovatieve oplossing komt van zorgverzekeraar Menzis, en Aegon. Frances Zitter van Menzis vertelt hier meer over.
Geur en gedrag
Een geur heeft meer invloed op gevoel en gedrag dan je zou denken. Marketeers maken daar slim gebruik van. Hoe ver mag je gaan om een consument te verleiden? Adam Tasi, Geurmarketing expert van SmartNose weet alles over de uitwerking van geur.