Zakendoen6 feb '12 11:55Aangepast op 6 feb '12 13:33

Zakendoen met | Webwinkel, China en social media

Auteur: Marjan van den Berg

Zakendoen met Frits Huffnagel, vanuit café Stanislavski in de Stadsschouwburg in Amsterdam.

Agressief ondernemen. Dat is de doelstelling van Coolblue voor dit jaar. De webwinkelgigant wil nu ook de fysieke wereld veroveren. Te gast is Pieter Zwart, topman van webwinkelgigant Coolblue.

China
Voor een habbekrats je product laten fabriceren in China is verleden tijd. De productiekosten zijn daar flink gestegen, en de waardedaling van de euro is een andere oorzaak waardoor het lang niet meer zo goedkoop produceren is in China.

Jacob van der Vlis, Coordinator China bij de Kamer van Koophandel Nederland, legt uit dat veel bedrijven backsourcing overwegen.

Social Media
Social media; we kunnen en willen niet meer zonder. Toch weten veel managers en werkgevers niet altijd even goed gebruik te maken binnen het bedrijf. Over de dilemma’s van managers met social media vindt komende donderdag in Amsterdam een event plaats: de Social Conference. Te gast zijn de organisatoren: Thijs Sprangers van Krem, en Sander Dullaart van Favela Fabric.

Hotspot
Hoe kun je jongeren interesseren voor een product dat niet echt aanslaat bij hun leeftijd? Door een hippe hotspot te openen. Ronald Wassenaar van Bosch over de eerste Wash & Coffee in Nederland.

En de laatste ontwikkelingen op de beurzen horen we van Martine Hafkamp van Fintessa Vermogensbeheer.

Zakendoen Met is iedere werkdag live te beluisteren van 12.30 tot 14.00 uur, en komt op maandag 6 februari live vanaf café Stanislavski. Klik hier voor de liveplayer.

Gerelateerde artikelen