Onderzoek: 14 procent zoekt nieuwe bril op websites opticien
Slechts veertien procent van de brildragers in Nederland oriënteert zich online op de websites van opticiens als ze op zoek zijn naar een bril. Ook oriënteert slechts twee procent zich online door fashion of lifestyle sites te bekijken. Dit blijkt uit onderzoek van onderzoeksbureau TNS Nipo in opdracht uitgevoerd door Specsavers. Van de respondenten zegt 44 procent het liefst advies in te winnen bij een opticien.
Brildragende Nederlanders oriënteren zich niet vaak online als ze op zoek zijn naar een nieuwe bril. Slechts twee procent oriënteert zich online door fashion of lifestyle websites te bekijken, slechts veertien procent van de brildragers kijkt op de websites van opticiens ter inspiratie. Deze cijfers komen uit onderzoek van het onderzoeksbureau TNS Nipo, in opdracht uitgevoerd door het Specsavers.
Het grootste deel van de Nederlanders, 44 procent, bezoekt het liefst de opticien om advies in te winnen over een nieuwe bril. Meer dan de helft van de respondenten neemt het liefst hun partner mee wanneer ze een nieuwe bril gaan uitzoeken. Die partner heeft een grote invloed op de uiteindelijke keuze voor een montuur.
Dit artikel is geschreven door Customer Talk