BNR Nieuwsradio
Nieuws
Programma's
Programmagids BNR BREEKT Beter Beurswatch BNR's Big Five BNR Doorpakkers BNR Slimme Koppen BNR Sportzaken Boekestijn en De Wijk Bouwmeesters De BNR Techniektour De Nationale Autoshow De Eeuw van mijn Dochters De Ochtendspits De Wereld Digitaal Ondernemersdesk BNR In de Middag The Friday Move The Green Quest Werkverkenners Zakendoen
Podcasts
Alle podcasts Brand Stories Columns Wat is een podcast? Amerika Podcast Baanbrekende Businessmodellen BNR In Bedrijf Bij nader inzien BNR Perestrojkast BNR Show Business Buiten Brussel China Podcast Cryptocast De Ben Tiggelaar Podcast De Strateeg De Technoloog De Wereld In 2019 Double Dutch Eenmaal andermaal EuropaMania Goede Reispodcast Helder! Newsroom Onderzoeksraad der dingen Ongekend in Vredestijd Petrolheads Newsroom Den Haag Questcast Space Cowboys Vraag het Gommers Spitsbrekers Tech Update De Klantenpodcast Tinbergen en de economie van morgen Wetenschap Vandaag The Donald Show Werkprofessor Wij in de toekomst Column Corné van Zeijl Sportzaken Stop! De podcast Prijzencast ZZP Café
Gemist
Brand Stories
Nieuwsbrief
SMART Radio
Podcast Awards
BNR App
Adverteren
Adverteren BNR podcast
Frequenties
Over BNR
Contact
Meer
Nieuws
Programma's
Programmagids BNR BREEKT Beter Beurswatch BNR's Big Five BNR Doorpakkers BNR Slimme Koppen BNR Sportzaken Boekestijn en De Wijk Bouwmeesters De BNR Techniektour De Nationale Autoshow De Eeuw van mijn Dochters De Ochtendspits De Wereld Digitaal Ondernemersdesk BNR In de Middag The Friday Move The Green Quest Werkverkenners Zakendoen
Podcasts
Alle podcasts Brand Stories Columns Wat is een podcast? Amerika Podcast Baanbrekende Businessmodellen BNR In Bedrijf Bij nader inzien BNR Perestrojkast BNR Show Business Buiten Brussel China Podcast Cryptocast De Ben Tiggelaar Podcast De Strateeg De Technoloog De Wereld In 2019 Double Dutch Eenmaal andermaal EuropaMania Goede Reispodcast Helder! Newsroom Onderzoeksraad der dingen Ongekend in Vredestijd Petrolheads Newsroom Den Haag Questcast Space Cowboys Vraag het Gommers Spitsbrekers Tech Update De Klantenpodcast Tinbergen en de economie van morgen Wetenschap Vandaag The Donald Show Werkprofessor Wij in de toekomst Column Corné van Zeijl Sportzaken Stop! De podcast Prijzencast ZZP Café
Gemist
Brand Stories
Nieuwsbrief
SMART Radio
Podcast Awards
BNR App
Adverteren
Adverteren BNR podcast
Frequenties
Over BNR
Contact
BNR Nieuwsradio
Nieuws
Programma's
Programmagids BNR BREEKT Beter Beurswatch BNR's Big Five BNR Doorpakkers BNR Slimme Koppen BNR Sportzaken Boekestijn en De Wijk Bouwmeesters De BNR Techniektour De Nationale Autoshow De Eeuw van mijn Dochters De Ochtendspits De Wereld Digitaal Ondernemersdesk BNR In de Middag The Friday Move The Green Quest Werkverkenners Zakendoen
Podcasts
Alle podcasts Brand Stories Columns Wat is een podcast? Amerika Podcast Baanbrekende Businessmodellen BNR In Bedrijf Bij nader inzien BNR Perestrojkast BNR Show Business Buiten Brussel China Podcast Cryptocast De Ben Tiggelaar Podcast De Strateeg De Technoloog De Wereld In 2019 Double Dutch Eenmaal andermaal EuropaMania Goede Reispodcast Helder! Newsroom Onderzoeksraad der dingen Ongekend in Vredestijd Petrolheads Newsroom Den Haag Questcast Space Cowboys Vraag het Gommers Spitsbrekers Tech Update De Klantenpodcast Tinbergen en de economie van morgen Wetenschap Vandaag The Donald Show Werkprofessor Wij in de toekomst Column Corné van Zeijl Sportzaken Stop! De podcast Prijzencast ZZP Café
Gemist
Brand Stories
Nieuwsbrief
SMART Radio
Podcast Awards
BNR App
Adverteren
Adverteren BNR podcast
Frequenties
Over BNR
Contact
Klantenshow

Onderzoek: roi sociale ad voor 62 procent Amerikaanse bedrijven onbekend

  • Redactie Customer Talk
maandag 18 maart 2013, 11:30

Ruim zestig procent van de Amerikaanse adverteerders die op sociale media adverteert weet niet hoe hij de return on investment (roi) moet berekenen. Zeventig procent van de mediabureaus heeft hier geen weet van. Toch maakt 75 procent van de adverteerders en 81 procent van de mediabureaus gebruik van deze manier van adverteren. Dat blijkt uit verzamelde cijfers door adviesbureau Überflip.

Onderzoek: roi sociale ad voor 62 procent Amerikaanse bedrijven onbekend
Onderzoek: roi sociale ad voor 62 procent Amerikaanse bedrijven onbekend

Vorig jaar wist Facebook 4,3 miljard dollar aan sociale media advertenties binnen te halen. Daarvoor bieden ze vijf posities, namelijk side ads, sponsored stories, promotional posts, sponsored apps en event sponsoring. LinkedIn haalde met drie posities (namelijk side ads, title ads en job posting) 972 miljoen dollar binnen. Twitter haalde met promo accounts, promo tweets en promo trends 288 miljoen dollar binnen.

Driekwart van de Amerikaanse adverteerders investeert in sociale media advertenties, tegenover ruim tachtig procent van de mediabureaus die dit doen. Overigens is hier een klein deel van het budget mee gemoeid: zeventig procent besteedt minder dan tien procent van het budget aan sociale media advertenties. Achttien procent besteedt tussen de tien en twintig procent en dertien procent geeft hier meer dan twintig procent hieraan uit.

Mediabureaus willen vooral merkbewustzijn creëren door middel van sociale media advertenties (45 procent tegenover 31 procent van de bedrijven). Adverteerders willen niet alleen merkbewustzijn creëren, maar ook direct respons genereren (54 procent tegenover 39 procent van de mediabureaus). Alleen direct respons wordt door zestien procent en vijftien procent van respectievelijk mediabureaus en bedrijven verlangd.

Of deze vorm van adverteren werkt? De resultaten lijken tegen te vallen. Slechts vijftien procent van de ads wordt gedeeld. Ruim een kwart wordt leuk gevonden door consumenten. Toch heeft veertien procent van de advertenties geleid tot een aankoop. Of het de investering waard is, is niet duidelijk: 62 procent van de adverteerders zegt niet te weten wat de return on investment (roi) is tegenover 70 procent van de mediabureaus.

State of social ads info

Dit artikel is geschreven door Customer Talk

Deel dit artikel:

Aanbevolen podcasts

Opinie | Een Groene Trekker met Gele Wielen

#11 Zo slijt NewBe content aan Netflix

De Ochtendspits | 11 januari

Volg de discussie via Facebook of Twitter

Doe mee aan de discussie op onze Facebookpagina of via Twitter (#bnr).
BNR Facebook BNR Twitter
live-studio-image

Populairste podcasts

Strijders | Kees de Kort

Topgast | Marcel Levi, University College London Hospitals (UCLH)

Opinie | Let's go, Joe

Opinie | Gaan we weer normaal doen?

第四十八集 Zit de Chinese overheid achter Jack Ma aan?

BNR Service en Contact
Contact Frequenties BNR Nieuwsbrief Privacy Cookies Cookie-instellingen Algemene voorwaarden
Podcasts
Alle podcasts Expert Podcasts BNR App iTunes Spotify
BNR Kanalen
BNR App BNR Nieuwsbrief Files en Flitsers FD BNR LIVE LIVE Eventsnieuwsbrief
Volg BNR
Linkedin Twitter Facebook Instagram YouTube RSS
Adverteren
Adverteren op BNR Adverteren op FD Adverteren BNR podcast Vacature plaatsen op BNR Vacatures FD Mediagroep
Carrière
Werken bij BNR Stages
FD Mediagroep
FD Company.info Energeia ESB.nu Pensioen Pro De Jurist Fondsnieuws Springest FDMG.nl
Programmering
Programmagids
Disclaimer
Disclaimer
Download on the App Store Android App on Google Play