Onderzoek: Lidl scoort bij supermarkten hoogst op klanttevredenheid
Hoewel consumenten graag aangeven dat ze het liefst boodschappen doen bij de Albert Heijn, scoort prijsvechter Lidl het best op klanttevredenheid. Dat blijkt uit onderzoek van reviewplatform Preferenso. Lidl scoort het best op productkwaliteit en dan met name vanwege de verse producten. Maar liefst een derde van de respondenten zegt, ondanks het duurdere assortiment, zijn dagelijkse boodschappen bij de Albert Heijn te doen.
De top drie supermarkten op de reviewwebsite Preferenso bestaat uit Lidl met een 7,5, Jumbo met een 7,4 en de Plus met een 7,3. De belangrijkste reden om Lidl als hoogte te laten scoren is de kwaliteit van voornamelijk de verse producten. Minder blij zijn de klanten met de omvang van het assortiment. Jumbo scoort het hoogst op het vriendelijke personeel en de laagste prijs garantie, waarbij niet alleen eigen merk, maar ook A-merken goed geprijsd zijn. Alleen zijn de producten niet altijd even vers. Plus wordt ook geprezen om zijn personeel, maar de prijzen laten te wensen over.
Ondanks dat Albert Heijn op nummer vier in de klanttevredenheidslijst staat zegt een derde van 872 respondenten zijn dagelijkse boodschappen te halen bij deze supermarkt. In de reviews verexcuseren veel klanten zich door aan te geven niet voor A-merken te kiezen, maar juist voor Euroshopper en bonusaanbiedingen te gaan. De belangrijkste reden waarom klanten voor deze supermarkt kiezen is het vriendelijke en behulpzame personeel.
De meest actuele top voor supermarkten vindt u op de website van Preferenso.
Dit artikel is geschreven door Customer Talk