Tele2 wil relevantie Europese websites verbeteren
Telecomaanbieder Tele2 wil zijn websites in tien Europese landen verbeteren. De klantervaring moet voor alle websitebezoekers in de verschillende landen relevanter en effectiever worden. Om deze verbetering te kunnen doorvoeren heeft de telco gekozen voor softwareleverancier Maxymiser. Deze partij gaat a- en b-testen en multivariate-testen draaien op de websites van Tele2.
Voorheen voerde het telecombedrijf Tele2 in sommige markten zelf al a-,b- en multivariate-testen uit, maar de resultaten daarvan werden niet altijd gedeeld. Ook verschilde de hoeveelheid van de beschikbare middelen veel per land. De Telco wil zijn klanten in tien Europese landen een relevante, directe ervaring kunnen bieden en om deze doelstellingen te behalen heeft het bedrijf gekozen voor de softwareleverancier Maxymiser.
Maxymiser moet voor de tien Europese websites alle aspecten gaan testen. Zo worden de online kanalen bijvoorbeeld getest op gebruiksvriendelijkheid, infrastructuur, content en aanbiedingen. De landspecifieke content moet constant getest en bijgeschaafd worden.
Dit artikel is geschreven door Customer Talk