Klantenshow24 jan '13 11:50

Vijf procent van alle bestellingen bol.com opgehaald bij Albert Heijn

Auteur: Redactie Customer Talk

Vijf procent van alle bestellingen die werden geplaatst bij e-commercespeler bol.com, zijn in 2012 opgehaald in een winkel van Albert Heijn. Dat blijkt uit cijfers van de e-commercespeler. Bol.com zegt flink gegroeid te zijn, onder andere door het openen van drie nieuwe speciaalzaken. Ook het aantal mobiel winkelende klanten is gestegen. In 2012 kwam 13,5 procent van de bezoekers bol.com binnen via hun smartphone. Ruim vijftien procent gebruikte hun tablet om te winkelen bij bol.com.

Vijf procent van alle bestellingen bol.com opgehaald bij Albert Heijn
Vijf procent van alle bestellingen bol.com opgehaald bij Albert Heijn

De e-commercespeler bol.com zegt in 2012 flink gegroeid te zijn. Onder andere de introductie van gratis verzending en bol.com afhaalpunten in 59 Albert Heijn winkels dragen bij aan deze groei. Vijf procent van alle bestellingen bij de e-commercespeler werden opgehaald in een Albert Heijn. Volgens Daniel Ropers, managing director bij bol.com, is dat een verdubbeling van hun verwachtingen. Later dit jaar moeten veel meer Albert Heijn winkels een bol.com afhaalpunt krijgen.

Naast de groei door de nieuwe opties rondom bezorgen, is de snelle groei volgens de e-commercespeler ook gerealiseerd door een verdubbeling van het aantal klanten in België. Ook de opening van de nieuwe speciaalzaken voor baby, koken en tafelen en mooi en gezond, droegen bij aan groei.

In 2012 zag de e-commercegigant het aantal consumenten (13,5 procent) die bij bol.com binnenkwamen via hun smartphone ook stijgen. Dat is bijna een verdubbeling in vergelijking met 2011. Ook het aantal klanten dat hun tablet gebruikt om te winkelen verdubbelde en kwam op uit op 15,1 procent in 2012. Bol.com verwacht dat het gebruik van mobiele apparaten alleen nog maar verder zal groeien. De onderneming schat dat eind 2013 meer dan veertig procent van alle klanten van bol.com via hun smartphone of tablet winkelt.

Dit artikel is geschreven door Customer Talk

Gerelateerde artikelen