Klantenshow23 jan '13 11:02

Centraal Beheer Achmea introduceert verzekering voor online aankopen

Auteur: Redactie Customer Talk

De verzekeraar Centraal Beheer Achmea introduceert vandaag een verzekering voor online aankopen; de verzekering Koopzeker. Deze verzekering moet af te sluiten zijn voor webwinkeliers en moet gratis zijn voor consumenten. Als producten te laat, beschadigd of helemaal niet geleverd worden en de klant er niet uit komt met de webwinkel, dan moet de klant zijn geld terugkrijgen. De verzekeraar zal dan optreden als bemiddelaar.

Centraal Beheer Achmea introduceert verzekering voor online aankopen
Centraal Beheer Achmea introduceert verzekering voor online aankopen

Verzekeraar Centraal Beheer Achmea wil bijdragen aan de betrouwbaarheid van webwinkels, zowel ten gunste van de consument als van de ondernemer. De verzekeraar komt daarom met een nieuwe verzekering voor online aankopen; Koopzeker genaamd. Wanneer een online gekocht product niet goed wordt geleverd en de klant er met de webwinkel niet uitkomt, zal Centraal Beheer Achmea optreden als bemiddelaar. Wanneer webwinkeliers niet in staat zijn producten te vervangen of te repareren, moet de consument via Koopezeker het aankoopbedrag terugkrijgen.

Webwinkeliers moeten de verzekering kunnen afsluiten en voor consumenten is de verzekering gratis. Deelnemende webshops moeten te herkennen zijn aan het Koopzeker-logo. Roland Keim, directeur Zakelijk van Centraal Beheer Achmea, vertelt over de nieuwe verzekering: 'Stel dat je een nieuwe koelkast hebt besteld, maar de webshop waar je hem hebt gekocht gaat onverwacht failliet. Koopzeker moet dan de garantie bieden dat je in zo'n geval je geld terugkrijgt. Zo is het niet alleen een keurmerk, maar ook een verzekering die moet bijdragen aan de betrouwbaarheid van webwinkels."

De verzekeraar introduceerde de nieuwe verzekering tijdens het evenement de Webwinkel Vakdagen.

Dit artikel is geschreven door Customer Talk

Gerelateerde artikelen