Klantenshow12 mrt '13 10:32

Easyjet verhoogt gemiddelde waarde van boeking

Auteur: Redactie Customer Talk

Luchtvaartmaatschappij Easyjet wil zijn omzet verhogen door de gemiddelde waarde van een boeking per klant te verhogen. Om dit te realiseren is gefocust op de bijverkoop van producten als extra bagage, verzekeringen en snelle boarding in stap twee tijdens het online boekingsproces. Er is gebruik gemaakt van de oplossing MaxTEST van softwareleverancier Maxymiser om te testen welke combinatie van ontwerp, opmaak en content tijdens het boekingsproces de meeste omzet zou opleveren.

Easyjet verhoogt gemiddelde waarde van boeking
Easyjet verhoogt gemiddelde waarde van boeking

Luchtvaartmaatschappij Easyjet wilde de boekingsconversies en de waarde van de orders verhogen door de bijverkoop van aanvullende producten te maximaliseren, zoals extra bagage, verzekeringen en snelle boarding. Om dit te realiseren moest bepaald worden welke combinatie van ontwerp, opmaak en content tijdens het online boekingsproces de meeste voordelen zouden opleveren.

De onderneming heeft gekozen voor softwareleverancier Maxymiser. Deze partij zette de oplossing MaxTEST in om testen uit te voeren die gericht waren op stap twee van het verkoopproces. De test waren gericht op de presentatie en de volgorde van vensters en op een lightbox die als waarschuwing werkte voor klanten die meteen doorklikten naar stap drie zonder bij stap twee iets toe te voegen aan hun bestelling.

Met de resultaten wilde Easyjet veranderingen aanbrengen in hun ontwikkelstrategie die prettig moeten zijn voor de klant en die de meeste winst opleveren. Zo moeten strategische plaatsingen van content en lightboxen de verkoop stimuleren. De omzet en click throughs moeten ook verhoogd kunnen worden door gerichte en gepersonaliseerde content.

Door deze veranderingen in het online boekingsproces is de gemiddelde waarde van een boeking volgens het bedrijf verhoogd door de verkoop van aanvullende producten. Ook zijn volgens de onderneming boekingsconversies gestegen dankzij het testen van locatie specifieke dynamische content.

Dit artikel is geschreven door Customer Talk

Gerelateerde artikelen