BNR Nieuwsradio
Nieuws
Programma's
Programmagids AEX Factor BNR BREEKT Beter Beurswatch BNR's Big Five BNR Doorpakkers BNR Slimme Koppen BNR Sportzaken Boekestijn en De Wijk BNR In de Middag BNR Mobility Bouwmeesters Crisis de Baas De BNR Techniektour Dutch Podcast Top 20 De Nationale Autoshow De Eeuw van mijn Dochters De Ochtendspits De Wereld Digitaal Ondernemersdesk The Friday Move The Green Quest Werkverkenners Zakendoen
Podcasts
Alle podcasts Brand Stories Columns Amerika Podcast Cryptocast Newsroom Den Haag BNR Perestrojkast De Weg naar een Vaccin De Ben Tiggelaar Podcast De Strateeg De Technoloog Italië Podcast Met Afvallen en Opstaan Newsroom Petrolheads Vraag het Gommers Baanbrekende Businessmodellen China Podcast Eenmaal andermaal EuropaMania Goede Reispodcast Onderzoeksraad der dingen Ongekend in Vredestijd Space Cowboys Spitsbrekers Tech Update De Klantenpodcast Tinbergen en de economie van morgen Wetenschap Vandaag Werkprofessor Wij in de toekomst Column Corné van Zeijl Sportzaken Stop! De podcast ZZP Café
Gemist
Brand Stories
Nieuwsbrief
SMART Radio
Podcast Awards
BNR App
Adverteren
Adverteren BNR podcast
Frequenties
Over BNR
Contact
Meer
Nieuws
Programma's
Programmagids AEX Factor BNR BREEKT Beter Beurswatch BNR's Big Five BNR Doorpakkers BNR Slimme Koppen BNR Sportzaken Boekestijn en De Wijk BNR In de Middag BNR Mobility Bouwmeesters Crisis de Baas De BNR Techniektour Dutch Podcast Top 20 De Nationale Autoshow De Eeuw van mijn Dochters De Ochtendspits De Wereld Digitaal Ondernemersdesk The Friday Move The Green Quest Werkverkenners Zakendoen
Podcasts
Alle podcasts Brand Stories Columns Amerika Podcast Cryptocast Newsroom Den Haag BNR Perestrojkast De Weg naar een Vaccin De Ben Tiggelaar Podcast De Strateeg De Technoloog Italië Podcast Met Afvallen en Opstaan Newsroom Petrolheads Vraag het Gommers Baanbrekende Businessmodellen China Podcast Eenmaal andermaal EuropaMania Goede Reispodcast Onderzoeksraad der dingen Ongekend in Vredestijd Space Cowboys Spitsbrekers Tech Update De Klantenpodcast Tinbergen en de economie van morgen Wetenschap Vandaag Werkprofessor Wij in de toekomst Column Corné van Zeijl Sportzaken Stop! De podcast ZZP Café
Gemist
Brand Stories
Nieuwsbrief
SMART Radio
Podcast Awards
BNR App
Adverteren
Adverteren BNR podcast
Frequenties
Over BNR
Contact
BNR Nieuwsradio
Nieuws
Programma's
Programmagids AEX Factor BNR BREEKT Beter Beurswatch BNR's Big Five BNR Doorpakkers BNR Slimme Koppen BNR Sportzaken Boekestijn en De Wijk BNR In de Middag BNR Mobility Bouwmeesters Crisis de Baas De BNR Techniektour Dutch Podcast Top 20 De Nationale Autoshow De Eeuw van mijn Dochters De Ochtendspits De Wereld Digitaal Ondernemersdesk The Friday Move The Green Quest Werkverkenners Zakendoen
Podcasts
Alle podcasts Brand Stories Columns Amerika Podcast Cryptocast Newsroom Den Haag BNR Perestrojkast De Weg naar een Vaccin De Ben Tiggelaar Podcast De Strateeg De Technoloog Italië Podcast Met Afvallen en Opstaan Newsroom Petrolheads Vraag het Gommers Baanbrekende Businessmodellen China Podcast Eenmaal andermaal EuropaMania Goede Reispodcast Onderzoeksraad der dingen Ongekend in Vredestijd Space Cowboys Spitsbrekers Tech Update De Klantenpodcast Tinbergen en de economie van morgen Wetenschap Vandaag Werkprofessor Wij in de toekomst Column Corné van Zeijl Sportzaken Stop! De podcast ZZP Café
Gemist
Brand Stories
Nieuwsbrief
SMART Radio
Podcast Awards
BNR App
Adverteren
Adverteren BNR podcast
Frequenties
Over BNR
Contact
Klantenshow

Onderzoek: weinig bedrijven verlenen goede service via sociale media

  • Redactie Customer Talk
woensdag 24 april 2013, 8:30

Slechts zeven procent van consumenten zegt een afdoende oplossing te krijgen als ze hulp zoeken via sociale media. Dat blijkt uit Amerikaans onderzoek van softwareleverancier Aspect. Toch zijn klanten tevredener als hulp via meerdere kanalen wordt aangeboden; 77 procent zegt makkelijker zaken te doen en 74 procent zegt dat multichannel bedrijven betere service verlenen.

Onderzoek: weinig bedrijven verlenen goede service via sociale media
Onderzoek: weinig bedrijven verlenen goede service via sociale media

De Amerikaanse respondenten van het onderzoek van softwareleverancier Aspect zijn niet tevreden als het gaat om de klantenservice die ze ervaren. Bijna de helft zegt geen goede oplossing te krijgen als ze contact opnemen met de klantenservice. Daar komt bij dat klanten niet gewaardeerd worden door de medewerkers (64 procent). De grootste pijnpunten zijn de geautomatiseerde antwoordsystemen (67 procent) en het moeten herhalen van een probleem (65 procent).

Sociale media zouden volgens veel respondenten ook een rol moeten spelen in de customer service. Zeker als ze moeten kiezen voor het inzetten van sociale media voor klantenservice of het promoten van producten, dan ziet 42 procent liever dat er service geleverd wordt. Toch ziet slechts één procent dat sociale media de beste klantbeleving opleveren.

Klanten zijn vooral gefrustreerd over de oplossingen die geboden worden. Slechts zeven procent zegt dat de oplossing afdoende is. Als het verkeerd gaat, heeft zestien procent wel eens gedreigd om hun ervaring te delen met anderen. Negen procent zegt lucht te geven aan hun frustraties via sociale media.

Toch hebben klanten een beter gevoel over een bedrijf als er meerdere kanalen gebruikt worden voor het verlenen van hulp. Zo zegt 77 procent dat ze makkelijker zaken doen met bedrijven die meerdere kanalen inzetten. Drie kwart zegt zelfs dat deze bedrijven betere service verlenen. Ook heeft 67 procent van de respondenten het gevoel dat ze meer controle hebben over de relatie met het bedrijf.

Dit artikel is geschreven door Customer Talk

Deel dit artikel:

Aanbevolen podcasts

Liveblog | 'Grotere versoepelingen pas eind maart'

#18 Franchise en visie als groeidrijvers van Fit20

Ondernemerspanel over winkelen op afspraak

Volg de discussie via Facebook of Twitter

Doe mee aan de discussie op onze Facebookpagina of via Twitter (#bnr).
BNR Facebook BNR Twitter
live-studio-image
BNR Service en Contact
Contact Frequenties BNR Nieuwsbrief Privacy Cookies Cookie-instellingen Algemene voorwaarden
Podcasts
Alle podcasts Expert Podcasts BNR App iTunes Spotify
BNR Kanalen
BNR App BNR Nieuwsbrief Files en Flitsers FD BNR LIVE LIVE Eventsnieuwsbrief
Volg BNR
Linkedin Twitter Facebook Instagram YouTube RSS
Adverteren
Adverteren op BNR Adverteren op FD Adverteren BNR podcast Vacature plaatsen op BNR Vacatures FD Mediagroep
Carrière
Werken bij BNR Stages
FD Mediagroep
FD Company.info Energeia ESB.nu Pensioen Pro De Jurist Fondsnieuws Springest FDMG.nl
Programmering
Programmagids
Disclaimer
Disclaimer
Download on the App Store Android App on Google Play