Pinterest wil gepersonaliseerde content bieden
Het sociale netwerk Pinterest wil de gebruikerservaring verder personaliseren door op basis van eerder gepinde content borden van andere gebruikers voor te stellen. Daar komt bij dat Pinterest suggesties gaat doen op basis van recent bezochte websites die een Pinterestintegratie hebben. Het sociale netwerk wil wel benadrukken dat de 'do not track' knop zal worden gerespecteerd en instellingen te allen tijde kunnen worden aangepast.
Het sociale netwerk Pinterest draait om de content die gebruikers op eigen aangemaakte borden kunnen pinnen, zowel van andere borden als van externe websites. Om het aanbod in Pinterest te personaliseren gaat Pinterest suggesties doen op basis van eerder gepinde content. Als een gebruiker veel heeft gepost over interieurontwerp, dan worden er borden voorgesteld met dezelfde onderwerpen.
Ook wil Pinterest suggesties gaan bieden op basis van externe websites waar de gebruikers zijn geweest. Als de bezochte website een Pinterestintegratie heeft, dan wordt deze content ook getoond als de gebruiker weer in zijn Pinterestomgeving is. Dit kan uitkomst bieden voor adverteerders, waarvan content wordt doorgeplaatst op de homefeed van de gebruiker.
Volgens Ke Chen, softwareontwikkelaar bij Pinterest, is het natuurlijk ook mogelijk om deze personalisatiefunctionaliteiten uit te zetten door de 'do not track' knop te gebruiken of de instellingen in Pinterest aan te passen.
Dit artikel is geschreven door Customer Talk