Klantenshow23 jan '13 09:00

Onderzoek: 30 procent meer klachten opgelost via Klacht.nl

Auteur: Redactie Customer Talk

In het jaar 2012 plaatsten 75.000 Nederlandse consumenten een klacht op de klachtenwebsite Klacht.nl. Van al deze klachten werden er 40.000 opgelost. Volgens de website is dat ruim dertig procent meer ten opzichte van het jaar daarvoor. De website rijkt awards uit aan bedrijven die via de website de meeste klachten hebben opgelost. Het hoogste oplospercentage hadden online warenhuizen, online reisbureaus en coupon sites. Drogisterijen, supermarkten en loterijen scoorden het laagst.

Onderzoek: 30 procent meer klachten opgelost via Klacht.nl
Onderzoek: 30 procent meer klachten opgelost via Klacht.nl

In 2012 zijn via de klachtenwebsite Klacht.nl dertig procent meer klachten opgelost dan in 2011. Van de 75.000 door Nederlandse consumenten geplaatste klachten, zijn er 40.000 opgelost. De website heeft awards uitgereikt aan bedrijven die de meeste klachten van consumenten konden oplossen. Er werd in elke categorie gekeken naar bedrijven met minimaal 50 klachten die minimaal 95 procent daarvan wisten op te lossen.

De bedrijven met de hoogste oplospercentages waren online warenhuizen, online reisbureaus en coupon sites. Er waren ook bedrijven met een oplospercentage van honderd procent. Dit waren onder andere Holland Casino, Dixons en Tellsell. Drogisterijen, supermarkten en loterijen scoorden het slechtst. Ondernemingen waar in 2012 de meeste klachten over binnenkwamen waren telecombedrijven, webshops en postbedrijven. In 2011 waren dit telecombedrijven, internetaanbieders en energieleveranciers.

De klachtenwebsite Klacht.nl wil klachten helpen op te lossen door consumenten en bedrijven via de website persoonlijk met elkaar in contact te brengen.

Dit artikel is geschreven door Customer Talk

Gerelateerde artikelen