Facebook kan nu koopgedrag van gebruikers analyseren
Het sociale netwerk Facebook is nu in staat om aankoopdata te koppelen aan gebruikers van het sociale medium. Met deze data over aankoopgewoontes van gebruikers wil het sociale netwerk adverteerders kunnen pitchen. Mashable schrijft dat Brad Smallwood, head of measurement and insights bij Facebook, dit vertelde tijdens de Advertising Research Foundation Re:think conferentie in New York op 20 maart jongstleden.
Facebook komt met een nieuwe manier om adverteerders over te halen advertentiecampagnes te gaan draaien op het sociale netwerk. Tijdens de Advertising Research Foundation Re:think conferentie in New York op 20 maart jongstleden, vertelt Brad Smallwood, head of measurement and insights bij Facebook, dat het bedrijf nu in staat is om aankoopdata van gebruikers te analyseren.
Mashable schrijft dat de boodschap van Smallwood aan adverteerders is dat ze de frequentie van advertenties nu kunnen afstemmen op bepaalde groepen. Door de toegang tot de aankoopdata moeten adverteerders campagnes op maat kunnen maken voor consumenten die veel kopen, die af en toe kopen en ook voor consumenten die producten van concurrenten kopen.
Smallwood vertelt verder dat ze 22 recente campagnes en data van 70 miljoen consumenten hebben geanalyseerd. Uit deze analyse bleek dat je voor consumenten die vaak producten kopen een andere frequentie van advertenties moet aanhouden dan bij consumenten die weinig kopen.
Als er gevraagd wordt of marketeers meer advertenties moeten laten zien aan consumenten die weinig kopen, vertelt Smallwood dat dit van de situatie afhangt: 'Er zullen consumenten zijn waarvan je denkt dat je ze makkelijk kan overhalen om een product te kopen, daar kun je een hoge frequentie inzetten. Als je verwacht dat bepaalde consumenten waarschijnlijk toch niets bij je kopen, kun je weinig advertenties laten zien, of besluiten helemaal niets te tonen.'
Mashable schrijft dat het is niet zo dat Facebook specifieke data van gebruikers aan adverteerders gaat verstrekken. De data wordt gekoppeld met die van hun partner Datalogix via een 'dubbelblind' manier.
Dit artikel is geschreven door Customer Talk