Klantenshow24 jan '13 11:01

ECCO zet in op consistente klantervaring via alle kanalen

Auteur: Redactie Customer Talk

Het internationale schoenenmerk ECCO wil zijn klanten via alle kanalen dezelfde kwaliteit, betrouwbaarheid en stijlcomfort kunnen bieden die de consumenten wensen. Om deze ervaring online te kunnen bieden heeft het schoenenmerk gekozen voor het cloud-platform van softwareleverancier Demandware voor zijn Amerikaanse e-commerce en mobiele commerce website. ECCO wil met dit platform ook verder uitbreiden naar internationale markten.

ECCO zet in op consistente klantervaring via alle kanalen met Demandware
ECCO zet in op consistente klantervaring via alle kanalen met Demandware

ECCO, het internationale schoenenmerk, wil zijn klanten via alle kanalen dezelfde winkelervaring kunnen bieden. Dana Schwartz, vice-president marketing en e-commerce bij ECCO, vertelt: 'We willen onze e-commerce binnen de regio's kunnen maximaliseren op het gebied van innovatie om aan de bedrijfsbehoeften te voldoen en om de wereldwijde marktconsistentie te kunnen bewaken voor onze consumenten bij hun verschillende winkelervaringen.'

Om aan deze doelstellingen te kunnen voldoen heeft het schoenenmerk gekozen voor het e-commerce cloud-platform van softwareleverancier Demandware. Hiermee moet de Amerikaanse e-commerce en de mobiele commerce website mee ontwikkeld worden. Een volgende stap is het internationaal uitbreiden van de e-commerce website, waarbij eerst gestart wordt in Canada.

Naast het internationaal uitbreiden gaat ECCO ook de omni-channel mogelijkheden van Demandware gebruiken om online en offline samen te kunnen brengen. Consumenten moeten online producten kunnen kopen en hun aankoop op kunnen halen in de winkel. Ook moeten klanten op de winkelvloer via tablets exclusieve webartikelen kunnen kopen.

Dit artikel is geschreven door Customer Talk

Gerelateerde artikelen