Bijenkorf verschuift budget marketingcampagne volledig naar online
Retailer Bijenkorf heeft voor het nieuwste aanbiedingsseizoen met de naam Maffe Marathon het volledige marketingbudget verschoven van televisie naar digitaal. De digitale kanalen, zoals de website en de mobiele applicatie, zijn de afgelopen jaren flink gegroeid en dat heeft Robert Bohemen, directeur marketing bij de Bijenkorf, ertoe besloten om de marketingcampagne volledig online neer te zetten. Overigens is er wel een commercial ontwikkeld, maar die is geoptimaliseerd voor online.
Met de Maffe Marathon wil de Bijenkorf bekende A-merken in de aanbieding zetten. Om deze periode aan te kondigen heeft de retailer een marketingcampagne ontwikkeld en heeft daarbij gekozen om televisie volledig links te laten liggen. De Bijenkorf zet in op digitale kanalen, zoals de webshop, website, mobiele applicatie en sociale netwerken zoals Facebook. Vooral de interesse voor het online bekijken van het aanbod en de productboekjes hebben hiertoe bijgedragen.
'Het laatste jaar zien wij dat de digitale media doorslaggevend zijn voor ons bereik', vertelt Robert Bohemen, directeur marketing bij de Bijenkorf. 'De nieuwe Bijenkorf App is binnen drie maanden ruim tweehonderdduizend keer gedownload, en op Facebook en andere sociale media kanalen is de Bijenkorf één van de grootste merken.' Daarom is het volgens Bohemen een logische stap om de campagne volledig digitaal te laten verlopen.
Dit artikel is geschreven door Customer Talk