Simyo investeert in affiliatieprogramma voor verdere groei
Telecomaanbieder en dochter van KPN, Simyo, gaat investeren in zijn affiliatieprogramma om verdere groei te realiseren. Het partnerprogramma moet verder verfijnd worden. Samen met het marketingbureau BlooSEM kiest Simyo voor een uitbreiding van de samenwerking met Zanox op het gebied van affiliatiemarketing. Belangrijk voor een kwalitatief affiliatieprogramma is dat de juiste partners aangesloten worden en dat ze voorzien worden in middelen die ze nodig hebben. Ook moeten er aantrekkelijke vergoedingen geboden worden.
Simyo, dochter van telecomaanbieder KPN, wil zijn affiliatieprogramma verder verfijnen. Het telecombedrijf heeft daarom in samenwerking met het marketingbureau BlooSEM gekozen voor uitgebreidere een samenwerking met Zanox op het gebied van affiliatie marketing.
Robin van Polen, online marketing manager van Simyo, vertelt: 'In 2012 hebben de producten binnen het affiliate kanaal een groei doorgemaakt van ruim 23 procent. Die groei is gerealiseerd in samenwerking met Zanox en BlooSEM, maar om deze groei voort te zetten, is een nog intensievere samenwerking tussen de betrokken partijen nodig.'
Belangrijke aspecten voor een kwalitatief affiliatieprogramma zijn het aansluiten van de juiste partners, hen voorzien van de juiste middelen en het bieden van aantrekkelijke vergoedingen. Ook moeten adverteerders en affiliatiepartners in staat zijn om statistieken te raadplegen, zodat ze moeten kunnen zien welke producten het beste aanlsuiten bij welke doelgroep. Affiliatiepartners moeten zo maximaal rendement kunnen behalen.
Dit artikel is geschreven door Customer Talk