BNR Nieuwsradio
Nieuws
Programma's
Programmagids AEX Factor BNR BREEKT Beter Beurswatch BNR's Big Five BNR Doorpakkers BNR Slimme Koppen BNR Sportzaken Boekestijn en De Wijk BNR In de Middag BNR Mobility Bouwmeesters Crisis de Baas De BNR Techniektour Dutch Podcast Top 20 De Nationale Autoshow De Eeuw van mijn Dochters De Ochtendspits De Wereld Digitaal Ondernemersdesk The Friday Move The Green Quest Werkverkenners Zakendoen
Podcasts
Alle podcasts Brand Stories Columns Amerika Podcast Cryptocast Newsroom Den Haag BNR Perestrojkast De Weg naar een Vaccin De Ben Tiggelaar Podcast De Strateeg De Technoloog Italië Podcast Met Afvallen en Opstaan Newsroom Petrolheads Vraag het Gommers Baanbrekende Businessmodellen China Podcast Eenmaal andermaal EuropaMania Goede Reispodcast Onderzoeksraad der dingen Ongekend in Vredestijd Space Cowboys Spitsbrekers Tech Update De Klantenpodcast Tinbergen en de economie van morgen Wetenschap Vandaag Werkprofessor Wij in de toekomst Column Corné van Zeijl Sportzaken Stop! De podcast ZZP Café
Gemist
Brand Stories
Nieuwsbrief
SMART Radio
Podcast Awards
BNR App
Adverteren
Adverteren BNR podcast
Frequenties
Over BNR
Contact
Meer
Nieuws
Programma's
Programmagids AEX Factor BNR BREEKT Beter Beurswatch BNR's Big Five BNR Doorpakkers BNR Slimme Koppen BNR Sportzaken Boekestijn en De Wijk BNR In de Middag BNR Mobility Bouwmeesters Crisis de Baas De BNR Techniektour Dutch Podcast Top 20 De Nationale Autoshow De Eeuw van mijn Dochters De Ochtendspits De Wereld Digitaal Ondernemersdesk The Friday Move The Green Quest Werkverkenners Zakendoen
Podcasts
Alle podcasts Brand Stories Columns Amerika Podcast Cryptocast Newsroom Den Haag BNR Perestrojkast De Weg naar een Vaccin De Ben Tiggelaar Podcast De Strateeg De Technoloog Italië Podcast Met Afvallen en Opstaan Newsroom Petrolheads Vraag het Gommers Baanbrekende Businessmodellen China Podcast Eenmaal andermaal EuropaMania Goede Reispodcast Onderzoeksraad der dingen Ongekend in Vredestijd Space Cowboys Spitsbrekers Tech Update De Klantenpodcast Tinbergen en de economie van morgen Wetenschap Vandaag Werkprofessor Wij in de toekomst Column Corné van Zeijl Sportzaken Stop! De podcast ZZP Café
Gemist
Brand Stories
Nieuwsbrief
SMART Radio
Podcast Awards
BNR App
Adverteren
Adverteren BNR podcast
Frequenties
Over BNR
Contact
BNR Nieuwsradio
Nieuws
Programma's
Programmagids AEX Factor BNR BREEKT Beter Beurswatch BNR's Big Five BNR Doorpakkers BNR Slimme Koppen BNR Sportzaken Boekestijn en De Wijk BNR In de Middag BNR Mobility Bouwmeesters Crisis de Baas De BNR Techniektour Dutch Podcast Top 20 De Nationale Autoshow De Eeuw van mijn Dochters De Ochtendspits De Wereld Digitaal Ondernemersdesk The Friday Move The Green Quest Werkverkenners Zakendoen
Podcasts
Alle podcasts Brand Stories Columns Amerika Podcast Cryptocast Newsroom Den Haag BNR Perestrojkast De Weg naar een Vaccin De Ben Tiggelaar Podcast De Strateeg De Technoloog Italië Podcast Met Afvallen en Opstaan Newsroom Petrolheads Vraag het Gommers Baanbrekende Businessmodellen China Podcast Eenmaal andermaal EuropaMania Goede Reispodcast Onderzoeksraad der dingen Ongekend in Vredestijd Space Cowboys Spitsbrekers Tech Update De Klantenpodcast Tinbergen en de economie van morgen Wetenschap Vandaag Werkprofessor Wij in de toekomst Column Corné van Zeijl Sportzaken Stop! De podcast ZZP Café
Gemist
Brand Stories
Nieuwsbrief
SMART Radio
Podcast Awards
BNR App
Adverteren
Adverteren BNR podcast
Frequenties
Over BNR
Contact
Klantenshow

Onderzoek: hoe vaker consument online winkelt, hoe belangrijker service

  • Redactie Customer Talk
donderdag 11 april 2013, 9:00

Consumenten die regelmatig online winkelen, vinden service belangrijker dan consumenten die niet zo vaak online winkelen. Dat blijkt uit een infographic die Zendesk, leverancier van contactcenteroplossingen, samenstelde aan de hand van Amerikaanse bronnen. Ruim dertig procent van de consumenten koopt meer van retailers waar ze een positieve ervaring hebben gehad. Daarnaast zou 7,8 procent van de afgebroken online transacties omgezet kunnen worden in verkoop als de service beter was geweest.

Onderzoek: hoe vaker consument online winkelt, hoe belangrijker service
Onderzoek: hoe vaker consument online winkelt, hoe belangrijker service

Bijna acht procent van de afgebroken online transacties kunnen worden omgedraaid in een verkoop als de service beter was geweest. Dat blijkt uit een infographic van Zendesk, leverancier van contactcenteroplossingen. De partij stelde de infographic samen met data uit verschillende Amerikaanse bronnen. Uit de infographic blijkt dat 31 procent van de consumenten meer koopt na een positieve winkelervaring.

Hoe meer consumenten online kopen, hoe belangrijker ze klantenservice vinden. Van de consumenten die meer dan 1 keer per maand winkelen, zegt 53 procent dat klantenservice extreem of heel belangrijk is. Van de klanten die 1 keer per maand online winkelen, vindt 45 procent deze service heel erg of extreem belangrijk. Veertig procent van de consumenten die elke vier tot zes maanden online winkelt, vindt de klantenservice extreem of heel belangrijk.

Consumenten die online winkelen hebben bepaalde wensen wat betreft service. Ze willen de status van bezorgingen kunnen inzien, er moet toegang zijn tot klantenservice chat en er moeten video's zijn die gebruik of installatie uitleggen. De meest geliefde kanalen voor klantenservice zijn e-mail (58 procent), telefoon (22 procent) en live chat (20 procent).

Bekijk hieronder de infographic:

infographic zendesk

Dit artikel is geschreven door Customer Talk

Deel dit artikel:

Aanbevolen podcasts

Liveblog | 'Negatief reisadvies verlengd tot 15 april'

#18 Franchise en visie als groeidrijvers van Fit20

Ondernemerspanel over winkelen op afspraak

Volg de discussie via Facebook of Twitter

Doe mee aan de discussie op onze Facebookpagina of via Twitter (#bnr).
BNR Facebook BNR Twitter
live-studio-image

Populairste podcasts

Zijn er mensen genetisch meer gevoelig voor corona?

Opinie | Vrouwenhaat

8 maart | Avondklok dreigt uit de tijd te lopen

Waarom jouw posts (nog) niet werken

BNR Doorpakkers #36 De plantjes zijn niet aan te slepen

BNR Service en Contact
Contact Frequenties BNR Nieuwsbrief Privacy Cookies Cookie-instellingen Algemene voorwaarden
Podcasts
Alle podcasts Expert Podcasts BNR App iTunes Spotify
BNR Kanalen
BNR App BNR Nieuwsbrief Files en Flitsers FD BNR LIVE LIVE Eventsnieuwsbrief
Volg BNR
Linkedin Twitter Facebook Instagram YouTube RSS
Adverteren
Adverteren op BNR Adverteren op FD Adverteren BNR podcast Vacature plaatsen op BNR Vacatures FD Mediagroep
Carrière
Werken bij BNR Stages
FD Mediagroep
FD Company.info Energeia ESB.nu Pensioen Pro De Jurist Fondsnieuws Springest FDMG.nl
Programmering
Programmagids
Disclaimer
Disclaimer
Download on the App Store Android App on Google Play