Klantenshow13 mrt '13 10:18

T-Mobile wil klantenservice verbeteren met nieuw communicatieplatform

Auteur: Redactie Customer Talk

De klantenserviceafdeling van telecomaanbieder T-Mobile heeft behoefte aan meer overzicht over het aantal cases, telefoontjes, e-mails en tweets dat nog behandeld moet worden. De telco vervangt daarom zijn huidige telefoonsysteem voor het multichannel communicatieplatform Customer Interaction Center (CIC) van softwareleverancier Interactive Intelligence. Met dit platform moeten alle telefoontjes, e-mails en tweets geïntegreerd afgehandeld kunnen worden.

T-Mobile wil klantenservice verbeteren met nieuw communicatieplatform
T-Mobile wil klantenservice verbeteren met nieuw communicatieplatform

Het contactcenter van telecomaanbieder T-Mobile gaat werken met een nieuw communicatieplatform. Stas Hagemans, senior functional maintenance customer operations bij T-Mobile, vertelt dat het huidige systeem niet alleen te duur is vanuit operationeel oogpunt, ook voldoet het niet meer aan de wensen van de onderneming.

'Met het nieuwe platform hebben we één systeem waarin alle werkstromen zijn opgenomen. We moeten dan een duidelijk overzicht hebben over het aantal telefoontjes, cases, e-mails en tweets dat nog behandeld moet worden. Rapportages maken moet dan eenvoudig zijn', aldus Hagemans.

Na een selectietraject heeft de telco gekozen voor het cloud-gebaseerde multichannel communicatieplatform Customer Interaction Center (CIC) van softwareleverancier Interactive Intelligence. Het is de bedoeling dat aan het einde van de zomer ruim vijfhonderd medewerkers gaan werken met het nieuwe systeem.

Dit artikel is geschreven door Customer Talk

Gerelateerde artikelen