De Lotto en NLE ondertekenen convenant Kwaliteit van Klantenservice
Kansspelorganisatie De Lotto en energieleverancier Nederland Energie (NLE) hebben het convenant Kwaliteit van Klantenservice van de Klantenservice Federatie (KSF) ondertekend. Met het ondertekenen van dit convenant committeren de partijen zich aan het bieden van transparantie over de prestaties op het gebied van wachttijden, kosten, klanttevredenheid en in hoeverre klanten in één keer goed geholpen worden.
Het convenant Kwaliteit van Klantenservice is in 2011 gelanceerd door de Klantenservice Federatie (KSF) om bedrijven te kans te geven transparantie te bieden op het gebied van klantenservice. Nu kansspelorganisatie De Lotto en energieleverancier Nederland Energie (NLE) het convenant getekend hebben, moeten zij transparantie bieden over vier criteria, namelijk de kosten van de telefonische klantenservice, de wachttijd, de klanttevredenheid en in hoeverre klanten in één keer goed geholpen worden.
Nassel Al Mawla van De Lotto vertelt dat de ondertekening van het convenant een logische stap is in de verdere professionalisering van hun service voor hun klanten. Rob Timmer van NLE zegt dat het ondertekenen van het KSF-convenant precies past bij de obsessieve focus op de klantenservice die wij in 2012 hebben ontwikkeld en de komende jaren zullen uitbreiden.
Dit artikel is geschreven door Customer Talk