Reequest, commercieel met een persoonlijke touch
Zoek je een nieuwe spiegelreflexcamera of wil je een bestelbusje huren voor een dag? Dan kan je voortaan ook op de site Reequest terecht.
Op dit online prikbord kunnen consumenten vragen waar bepaalde producten te koop, te huur of te leen zijn en welke producten en diensten aan te bevelen zijn. En dat op een markt die al wordt gedomineerd door Facebook, Twitter en Marktplaats. Maar daar is nog wel degelijk ruimte, meent Rik van Dijk, oprichter van Reequest.
"Wij proberen de vraag van de consument centraal te stellen. Op heel veel websites is nu heel veel aanbod waar je heel veel deals kunt maken. Maar aan het persoonlijke aspect wordt nog niet voldoende aandacht besteed", zegt Van Dijk.
Commercieel
Zo worden er tips gevraagd voor een appartement in Rome, voor iemand die daar een weekendje naar toe wil. "Wij hopen erop dat ons bereik verder gaat dan Facebook. Bedrijven moeten een aanbieding kunnen doen. Het moet een combinatie zijn van delen van je netwerk, maar ook wel een commercieel tintje eraan."
De eerste zorg is om via crowd building het bereik van de site groter te maken. "Op dit moment verdienen we nog helemaal geen geld. Omdat het geshared wordt met diverse social media zullen de eerste reacties komen van het netwerk om je heen, dus meer het persoonlijke aspect. Dan is het doel dat bedrijven de deals gaan maken."