Atkins wil persoonlijke dieetcoaching bieden met nieuwe website
De Nederlandse website van dieetmerk Atkins is vernieuwd. De vernieuwde website moet een persoonlijk dieetprogramma kunnen zijn voor consumenten. Op de website moeten bezoekers hun gegevens als leeftijd, gewicht en streefgewicht kunnen uploaden. Daarna moeten bezoekers alleen nog voor hen relevante content aangeboden krijgen. Op korte termijn moet de website ook in eCRM opgeleverd worden. Hierdoor moeten volgers nog interactiever en persoonlijker gecoacht kunnen worden.
Dieetmerk Atkins wil met een vernieuwde website klanten beter kunnen ondersteunen bij het afvallen. Marcel Heijboer, brand manager Atkins International, vertelt: 'De technologie van nu maakt het mogelijk dat wij de volgers van het Nieuwe Atkins dieet nog beter en op maat kunnen ondersteunen bij het succesvol realiseren van gewichtsverlies. De nieuwe website is ontworpen met de eindgebruiker van nu en over vijf jaar in ons achterhoofd.'
De vernieuwde website heeft een 'aan de slag stappenplan' met nieuwe tools, zoals een body mass index (bmi-) meter, een koolhydraatinname-calculator, een maaltijdplanner en een voedingsdagboek. Ook moeten consumenten zich eenvoudig kunnen registeren op de website door hun persoonlijke gegevens als leeftijd, gewicht en streefgewicht te uploaden. Door zich te registeren moeten bezoekers voor hen relevante content te zien krijgen. Zoals recepten en producten afhankelijk van de fase van het dieet waarin hij of zij zich verbindt. Door sociale media functionaliteiten moet het makkelijker zijn om de voortgang te delen met anderen.
Naast de nieuwe tools zijn ook elementen van de vorige website meegenomen, zoals het blog van diëtiste Erica Slof, de community waar tips en ervaringen gedeeld kunnen worden en een winkeloverzicht waar Atkins-producten te koop zijn. Daarnaast is de website ontwikkeld in HTLM5. Hierdoor moet de site op alle apparaten toegankelijk zijn.
Binnenkort moet de website in een complementerende eCRM opgeleverd worden. Dit relationship managementprogramma moet het mogelijk maken om volgers nog interactiever en persoonlijker te gaan coachen. Het dieetmerk denkt hierbij aan e-mails met reminders en tips op maat. Ook gaat het merk een Atkins-applicatie ontwikkelen om de tools en ondersteuning onderweg toegankelijk te maken.
Dit artikel is geschreven door Customer Talk