BNR logo
  • Nieuws
  • Radio
    • Programmagids
    • AEX Factor
    • Baanbrekende Businessmodellen
    • Beleggerspanel
    • Beter
    • BNR Auto-Update
    • BNR Europa
    • BNR Mobility
    • BNR Sport
    • BNR's Big Five
    • Boardroompanel
    • Boekestijn en De Wijk
    • BREEKT
    • Column Ben van der Burg
    • Column Bernard Hammelburg
    • Column Jaap Jansen
    • Column Marianne Zwagerman
    • Column Paul Laseur
    • Crypto Update
    • Cryptocast
    • De Nationale Autoshow
    • De Nieuwe Wereld
    • De Ochtendspits
    • De Top van Nederland
    • De Wereld
    • Digitaal
    • Duurzaam
    • Economenpanel
    • Eyeopeners
    • Kees de Kort
    • Koplopers
    • Lobbypanel
    • Ondernemerspanel
    • Postma in Amerika
    • Spitsbrekers
    • Tech Update
    • The Daily Move
    • The Friday Move
    • Toon van de Week
    • Vastgoed Gezocht
    • Wereldveroveraars
    • Werkverkenners
    • Wetenschap Vandaag
    • Zakendoen
  • Gemist
    • Alle podcasts
    • All in the Game
    • Amerika Podcast
    • BNR Perestrojkast
    • China Podcast
    • Column Corné van Zeijl
    • Crypto Cowboys
    • Cryptocast
    • De Ben Tiggelaar Podcast
    • Dé Klantenpodcast
    • De Legende van Satoshi Nakamoto
    • De Nieuwsdag
    • De Ondernemerskamer
    • De Technoloog
    • Een Jaar Burgemeester
    • Europa Update
    • Factcheck Europa
    • Het Bromvliegeffect
    • Het Nieuwe Geld
    • Honger
    • IJzige Tongen
    • Italië Podcast
    • Ochtendnieuws
    • Petrolheads
    • Podcast Top 40
    • De Strateeg
    • Space Cowboys
    • Spitsbrekers
    • The Road to Zandvoort
    • Ukrayina
    • Voeding van morgen
    • Vraag het Gommers
    • Werkprofessor
    • Zakendoen De Veranderaars
  • Partners
Klantenshow

Onderzoek: online retailer verwacht 32 procent meer omzet tijdens Kerst

  • Redactie Customer Talk
donderdag 20 december 2012, 12:22

Online retailers verwachten tijdens de kerstperiode 32 procent extra omzet boven de normale weekomzet te behalen. Dat blijkt uit onderzoek onder leden van belangenorganisatie Thuiswinkel.org. Daarnaast stijgt ook het aantal pakketbezorgingen in deze periode. Tijdens de kerstperiode bezorgt PostNL 37 procent meer pakketten dan in de rest van het jaar. De belangenorganisatie verwacht dat de online omzet van aankopen voor Sinterklaas en Kerst rond de tien miljard euro uitkomen, een stijging van negen procent in vergelijking met vorig jaar.

Onderzoek: online retailer verwacht 32 procent meer omzet tijdens Kerst
Onderzoek: online retailer verwacht 32 procent meer omzet tijdens Kerst

Nederlandse webwinkeleigenaren verwachten tijdens de kersperiode een extra omzet van 32 procent boven de normale weekomzet te behalen. Dat blijkt uit cijfers van onderzoeksbureau Blauw Research in opdracht van belangenorganisatie Thuiswinkel.org. Wijnand Jongen, directeur van Thuiswinkel.org zegt dat de belangenorganisatie tussen Sinterklaas en Kers een weekomzet van honderdtwintig miljoen euro voor online retailers verwacht, dertig miljoen euro meer dan de normale weekomzet.

De belangenorganisatie verwacht dat tijdens de periode rondom Sinterklaas en Kerst de online omzet uitkomt rond de tien miljard euro. Dat is een stijging van negen procent ten opzichte van vorig jaar. Naast de verwachting van een hogere omzet is de stijging in online aankopen tijdens de feestdagen ook te zien in het aantal bezorgingen. PostNL zegt 37 procent meer pakketten te bezorgen dan in de rest van het jaar. In 2011 steeg het pakkettenvolume met 11 procent tijdens de kerstperiode.

Het onderzoek onder webwinkels is uitgevoerd door onderzoeksbureau Blauw Research in opdracht van belangenorganisatie Thuiswinkel.org. De rondgang is uitgevoerd onder leden van de organisatie, leveranciers van diensten zijn daarbij buiten beschouwing gelaten.

Dit artikel is geschreven door Customer Talk

Deel dit artikel:

Aanbevolen podcasts

Stichting wil dat ABN AMRO rentecompensatie tijdelijk staakt

Inspectie: Philips schiet tekort bij terugroepactie apneu-machine

Hoe maak je jouw bedrijf schaalbaar?

Volg de discussie via Facebook of Twitter

Doe mee aan de discussie op onze Facebookpagina of via Twitter (#bnr).
BNR Facebook BNR Twitter
live-studio-image

Populairste podcasts

Zijn we te bang voor escalatie?

Pandemieterugblik deel 2: De aangepaste OMT-adviezen

FEMMETJE DE WIND, LEO ALKEMADE & GIOVANCA

Waarom we netter zouden moeten praten tegen dieren

  • BNR Nieuwsradio

  • Contact
  • Frequenties
  • Files en flitsers
  • BNR Nieuwsbrief
  • Podcasts
  • RSS feed
  • Disclaimer
  • Zakelijke info

  • Dutch Podcast Awards
  • Adverteren
  • Podcast laten maken
  • Vacature plaatsen op BNR
  • Werken bij BNR
  • Stages
  • FD Mediagroep

  • Company.info
  • Energeia
  • ESB
  • FD
  • FD Mediagroep
  • Investment Officer
  • Listn
  • PensioenPro
  • Download de app

  • Privacy
  • Copyright
  • Cookies
  • Voorwaarden