BNR Nieuwsradio
Nieuws
Programma's
Programmagids AEX Factor BNR BREEKT Beter Beurswatch BNR's Big Five BNR Doorpakkers BNR Slimme Koppen BNR Sportzaken Boekestijn en De Wijk BNR In de Middag BNR Mobility Bouwmeesters Crisis de Baas De BNR Techniektour Dutch Podcast Top 20 De Nationale Autoshow De Eeuw van mijn Dochters De Ochtendspits De Wereld Digitaal Ondernemersdesk The Friday Move The Green Quest Vastgoed Gezocht Werkverkenners Zakendoen
Podcasts
Podcast by BNR Brand Stories Columns Amerika Podcast Cryptocast Newsroom Den Haag BNR Perestrojkast De Weg naar een Vaccin De Ben Tiggelaar Podcast De Strateeg De Technoloog Italië Podcast Met Afvallen en Opstaan Newsroom Petrolheads Vraag het Gommers Baanbrekende Businessmodellen China Podcast Europa Podcast Goede Reispodcast Onderzoeksraad der dingen Space Cowboys Grip op je aandacht Spitsbrekers Tech Update De Klantenpodcast Wetenschap Vandaag Werkprofessor Wij in de toekomst Column Corné van Zeijl Sportzaken Stop! De podcast Alle podcasts
Gemist
Brand Stories
Nieuwsbrief
SMART Radio
Podcast Awards
BNR App
Adverteren
Adverteren BNR podcast
Frequenties
Over BNR
Podcast by BNR
Contact
Meer
Nieuws
Programma's
Programmagids AEX Factor BNR BREEKT Beter Beurswatch BNR's Big Five BNR Doorpakkers BNR Slimme Koppen BNR Sportzaken Boekestijn en De Wijk BNR In de Middag BNR Mobility Bouwmeesters Crisis de Baas De BNR Techniektour Dutch Podcast Top 20 De Nationale Autoshow De Eeuw van mijn Dochters De Ochtendspits De Wereld Digitaal Ondernemersdesk The Friday Move The Green Quest Vastgoed Gezocht Werkverkenners Zakendoen
Podcasts
Podcast by BNR Brand Stories Columns Amerika Podcast Cryptocast Newsroom Den Haag BNR Perestrojkast De Weg naar een Vaccin De Ben Tiggelaar Podcast De Strateeg De Technoloog Italië Podcast Met Afvallen en Opstaan Newsroom Petrolheads Vraag het Gommers Baanbrekende Businessmodellen China Podcast Europa Podcast Goede Reispodcast Onderzoeksraad der dingen Space Cowboys Grip op je aandacht Spitsbrekers Tech Update De Klantenpodcast Wetenschap Vandaag Werkprofessor Wij in de toekomst Column Corné van Zeijl Sportzaken Stop! De podcast Alle podcasts
Gemist
Brand Stories
Nieuwsbrief
SMART Radio
Podcast Awards
BNR App
Adverteren
Adverteren BNR podcast
Frequenties
Over BNR
Podcast by BNR
Contact
BNR Nieuwsradio
Nieuws
Programma's
Programmagids AEX Factor BNR BREEKT Beter Beurswatch BNR's Big Five BNR Doorpakkers BNR Slimme Koppen BNR Sportzaken Boekestijn en De Wijk BNR In de Middag BNR Mobility Bouwmeesters Crisis de Baas De BNR Techniektour Dutch Podcast Top 20 De Nationale Autoshow De Eeuw van mijn Dochters De Ochtendspits De Wereld Digitaal Ondernemersdesk The Friday Move The Green Quest Vastgoed Gezocht Werkverkenners Zakendoen
Podcasts
Podcast by BNR Brand Stories Columns Amerika Podcast Cryptocast Newsroom Den Haag BNR Perestrojkast De Weg naar een Vaccin De Ben Tiggelaar Podcast De Strateeg De Technoloog Italië Podcast Met Afvallen en Opstaan Newsroom Petrolheads Vraag het Gommers Baanbrekende Businessmodellen China Podcast Europa Podcast Goede Reispodcast Onderzoeksraad der dingen Space Cowboys Grip op je aandacht Spitsbrekers Tech Update De Klantenpodcast Wetenschap Vandaag Werkprofessor Wij in de toekomst Column Corné van Zeijl Sportzaken Stop! De podcast Alle podcasts
Gemist
Brand Stories
Nieuwsbrief
SMART Radio
Podcast Awards
BNR App
Adverteren
Adverteren BNR podcast
Frequenties
Over BNR
Podcast by BNR
Contact
Klantenshow

Onderzoek: breken beloften leidt tot lage klanttevredenheidscijfers reisbranche

  • Redactie Customer Talk
maandag 29 oktober 2012, 11:10

Reisorganisaties weten de klant goed te bedienen met een gemiddeld klanttevredenheidscijfer van een 7,9. Waar online reisbureaus vooral goed scoren op lage boekingskosten en reactiesnelheid, scoren traditionele reisbureaus goed op het gebied van maatwerk en verre reizen. Als bedrijven de gemaakte beloften over vluchten en verblijfplaatsen niet weten vervullen, worden fikse onvoldoendes uitgedeeld. Dit blijkt uit onderzoeksresultaten van vergelijkingssite Preferenso en onderzoeksbureau Trendbox.

Ruim duizend reviews over tachtig reisorganisaties zijn door vergelijkingssite Preferenso en onderzoeksbureau Trendbox geanalyseerd. Uit de resultaten komt naar voren dat zowel online reisbureaus als traditionele spelers hun klanten goed weten te bedienen. Gemiddeld genomen scoren alle reisorganisaties een voldoende. Het gemiddelde is zelfs een ruime voldoende, namelijk een 7,9.

In de top tien beste reisorganisaties staan zeven puur online direct sellers: Booking.com met maar liefst een 9, Vliegwinkel.nl met een 8,7, Vliegtickets.nl met een 8,5, Vliegtarieven.nl scoort een 8,4, Agoda.nl scoort een 8,3, Cheaptickets een 7,7 en Kras.nl sluit achteraan met een 7,4. Deze bureaus scoren vooral goed op lage boekingskosten en reactiesnelheid. Ook makkelijke annulering wordt gewaardeerd.

Traditionele reisbureaus die vaak ook nog fysieke locaties hebben scoren vooral goed op maatwerk en verre reizen. Vooral de extra begeleiding, persoonlijke ervaring met het vakantieland en de 'speciale weetjes' worden goed gewaardeerd. Ook het simpelweg luisteren naar specifieke wensen en de aandacht na de vakantie worden goed beoordeeld. In de top 10 staan World Ticket Center, De Jong Intra (beide 8,7), Globe Reisbureaus (7,8) en OAD Reizen (7,3).

Het breken van beloften leidt tot erg lage cijfers en heeft daarmee zeer slechte invloed op de online reputatie. Zo wordt stevige kritiek geuit op verblijfsplaatsen, zoals hotels, caravans en appartementen, die bij aankomst er heel anders uitzien dan van te voren werd beloofd of aangekondigd. Ook vertraagde vluchten en stakingen leiden tot zeer slechte cijfers, hoewel de reisorganisaties daar over het algemeen niet direct iets aan kunnen doen.

De actuele ranglijst reisorganisaties en reisbureaus op Preferenso kan er anders uitzien dan in dit nieuwsbericht is weergegeven. Trendbox en Preferenso brengen elke maand een andere branche in kaart naar aanleiding van beoordelingen en reviews van klanten en consumenten.

Dit artikel is geschreven door Customer Talk

Deel dit artikel:

Aanbevolen podcasts

Opinie | Prikfabels

Opinie | Verwerpelijk

Bedrijven focussen te veel op transactie en te weinig op emotie

Volg de discussie via Facebook of Twitter

Doe mee aan de discussie op onze Facebookpagina of via Twitter (#bnr).
BNR Facebook BNR Twitter
live-studio-image

Populairste podcasts

Opinie | Amerikaanse economie in een opgeladen scootmobiel

Het dalend been van Van Dissel

BREEKT | 'Een brede brugklas is een ramp voor slimme koppen'

Marc Estourgie (Holland & Barrett) over vitamines en supplementen in coronatijd

16 april | Niet alle horeca kán weer open

BNR Service en Contact
Contact Frequenties BNR Nieuwsbrief Privacy Cookies Cookie-instellingen Algemene voorwaarden
Podcasts
Alle podcasts Podcasts by BNR BNR App iTunes Spotify
BNR Kanalen
BNR App BNR Nieuwsbrief Files en Flitsers FD BNR LIVE LIVE Eventsnieuwsbrief
Volg BNR
Linkedin Twitter Facebook Instagram YouTube RSS
Adverteren
Adverteren op BNR Adverteren op FD Adverteren BNR podcast Vacature plaatsen op BNR Vacatures FD Mediagroep
Carrière
Werken bij BNR Stages
FD Mediagroep
FD Company.info Energeia ESB.nu Pensioen Pro De Jurist Fondsnieuws Springest FDMG.nl
Programmering
Programmagids
Disclaimer
Disclaimer
Download on the App Store Android App on Google Play