BNR Nieuwsradio
Nieuws
Programma's
Programmagids AEX Factor BNR BREEKT Beter Beurswatch BNR's Big Five BNR Doorpakkers BNR Slimme Koppen BNR Sportzaken Boekestijn en De Wijk BNR In de Middag BNR Mobility Bouwmeesters Crisis de Baas De BNR Techniektour Dutch Podcast Top 20 De Nationale Autoshow De Eeuw van mijn Dochters De Ochtendspits De Wereld Digitaal Ondernemersdesk The Friday Move The Green Quest Werkverkenners Zakendoen
Podcasts
Alle podcasts Brand Stories Columns Amerika Podcast Cryptocast Newsroom Den Haag BNR Perestrojkast De Weg naar een Vaccin De Ben Tiggelaar Podcast De Strateeg De Technoloog Italië Podcast Met Afvallen en Opstaan Newsroom Petrolheads Vraag het Gommers Baanbrekende Businessmodellen China Podcast Eenmaal andermaal EuropaMania Goede Reispodcast Onderzoeksraad der dingen Ongekend in Vredestijd Space Cowboys Spitsbrekers Tech Update De Klantenpodcast Tinbergen en de economie van morgen Wetenschap Vandaag Werkprofessor Wij in de toekomst Column Corné van Zeijl Sportzaken Stop! De podcast ZZP Café
Gemist
Brand Stories
Nieuwsbrief
SMART Radio
Podcast Awards
BNR App
Adverteren
Adverteren BNR podcast
Frequenties
Over BNR
Contact
Meer
Nieuws
Programma's
Programmagids AEX Factor BNR BREEKT Beter Beurswatch BNR's Big Five BNR Doorpakkers BNR Slimme Koppen BNR Sportzaken Boekestijn en De Wijk BNR In de Middag BNR Mobility Bouwmeesters Crisis de Baas De BNR Techniektour Dutch Podcast Top 20 De Nationale Autoshow De Eeuw van mijn Dochters De Ochtendspits De Wereld Digitaal Ondernemersdesk The Friday Move The Green Quest Werkverkenners Zakendoen
Podcasts
Alle podcasts Brand Stories Columns Amerika Podcast Cryptocast Newsroom Den Haag BNR Perestrojkast De Weg naar een Vaccin De Ben Tiggelaar Podcast De Strateeg De Technoloog Italië Podcast Met Afvallen en Opstaan Newsroom Petrolheads Vraag het Gommers Baanbrekende Businessmodellen China Podcast Eenmaal andermaal EuropaMania Goede Reispodcast Onderzoeksraad der dingen Ongekend in Vredestijd Space Cowboys Spitsbrekers Tech Update De Klantenpodcast Tinbergen en de economie van morgen Wetenschap Vandaag Werkprofessor Wij in de toekomst Column Corné van Zeijl Sportzaken Stop! De podcast ZZP Café
Gemist
Brand Stories
Nieuwsbrief
SMART Radio
Podcast Awards
BNR App
Adverteren
Adverteren BNR podcast
Frequenties
Over BNR
Contact
BNR Nieuwsradio
Nieuws
Programma's
Programmagids AEX Factor BNR BREEKT Beter Beurswatch BNR's Big Five BNR Doorpakkers BNR Slimme Koppen BNR Sportzaken Boekestijn en De Wijk BNR In de Middag BNR Mobility Bouwmeesters Crisis de Baas De BNR Techniektour Dutch Podcast Top 20 De Nationale Autoshow De Eeuw van mijn Dochters De Ochtendspits De Wereld Digitaal Ondernemersdesk The Friday Move The Green Quest Werkverkenners Zakendoen
Podcasts
Alle podcasts Brand Stories Columns Amerika Podcast Cryptocast Newsroom Den Haag BNR Perestrojkast De Weg naar een Vaccin De Ben Tiggelaar Podcast De Strateeg De Technoloog Italië Podcast Met Afvallen en Opstaan Newsroom Petrolheads Vraag het Gommers Baanbrekende Businessmodellen China Podcast Eenmaal andermaal EuropaMania Goede Reispodcast Onderzoeksraad der dingen Ongekend in Vredestijd Space Cowboys Spitsbrekers Tech Update De Klantenpodcast Tinbergen en de economie van morgen Wetenschap Vandaag Werkprofessor Wij in de toekomst Column Corné van Zeijl Sportzaken Stop! De podcast ZZP Café
Gemist
Brand Stories
Nieuwsbrief
SMART Radio
Podcast Awards
BNR App
Adverteren
Adverteren BNR podcast
Frequenties
Over BNR
Contact
Klantenshow

Onderzoek: Amerikaan bekijkt liever tv-reclame dan online advertentie

  • Redactie Customer Talk
dinsdag 30 oktober 2012, 13:40

Driekwart van de Amerikaanse consumenten zegt dat televisiereclames effectiever zijn dan online advertenties. Dat blijkt uit Amerikaans onderzoek van softwareleverancier Adobe. Advertenties op sociale media en in apps worden bijna niet gewaardeerd. Hoewel consumenten wel graag aangeven welk merk of product ze leuk vinden, zegt slechts twee procent dat ze op basis van 'likes' van vrienden en familie een aankoop doen.

Onderzoek: Amerikaan bekijkt liever tv-reclame dan online advertentie
Onderzoek: Amerikaan bekijkt liever tv-reclame dan online advertentie

Driekwart van de duizend ondervraagde Amerikaanse respondenten zegt televisiereclames effectiever te vinden dan online advertenties. Online banners werken volgens ruim de helft van de respondenten niet. Deze opvallende cijfers komen uit het onderzoek 'Click here: the state of online advertising' van softwareleverancier Adobe. Respondenten bekijken liever advertenties in hun favoriete printmagazine (45 procent) of tijdens hun favoriete televisieshow (23 procent). Bijna dertig procent van de consumenten geeft aan dat user-generated content de beste vorm van online adverteren is.

Slechts drie procent geeft de voorkeur aan advertenties in sociale media en niemand wil advertenties bekijken in een mobiele applicatie. Toch wil meer dan de helft van de respondenten op sociale media aangeven dat ze een merk leuk vinden. Daarbij geeft ruim veertig procent aan dat ze een product of dienst expliciet aanraden aan vrienden en familie. Bijna dertig procent geeft aan dat ze geïnteresseerd zijn in de 'likes' van anderen, maar slechts twee procent op basis daarvan iets zal kopen.

Het liefst ziet 53 procent van de respondenten ook een vind-ik-niet-leuk-button in sociale media om hun ontevredenheid te kunnen uiten. Informatie van bedrijven op sociale media wordt slechts door twee procent vertrouwd. Het kan niet als een verrassing komen dat het sentiment tegenover online advertenties negatief is. Woorden die gebruikt worden zijn: ergerlijk, afleidend, overal en nergens.

Toch ziet negentig procent van de consumenten het belang van advertenties om de verkoop te stimuleren. Het beroep 'marketeer' staat minder hoog in aanzien dan bankier, advocaat en acteur of actrice, waarbij slechts dertien procent vindt dat het beroep iets bijdraagt aan de samenleving. Marketing wordt door ruim vijftig procent van de respondenten gezien als onzin.

Dit artikel is geschreven door Customer Talk

Deel dit artikel:

Aanbevolen podcasts

Liveblog | Branchevereniging INretail eist heropening winkels via rechter

De prijs van het succes van bitcoin

FOMO en de bitcoin-jojo

Volg de discussie via Facebook of Twitter

Doe mee aan de discussie op onze Facebookpagina of via Twitter (#bnr).
BNR Facebook BNR Twitter
live-studio-image

Populairste podcasts

26 februari | RIVM stelt corona-sterftecijfer naar beneden bij

De prijs van het succes van bitcoin

Opinie | Inflatiehobbel

Opinie | Grootschalig met geld smijten

#86: From Russia with gaz

BNR Service en Contact
Contact Frequenties BNR Nieuwsbrief Privacy Cookies Cookie-instellingen Algemene voorwaarden
Podcasts
Alle podcasts Expert Podcasts BNR App iTunes Spotify
BNR Kanalen
BNR App BNR Nieuwsbrief Files en Flitsers FD BNR LIVE LIVE Eventsnieuwsbrief
Volg BNR
Linkedin Twitter Facebook Instagram YouTube RSS
Adverteren
Adverteren op BNR Adverteren op FD Adverteren BNR podcast Vacature plaatsen op BNR Vacatures FD Mediagroep
Carrière
Werken bij BNR Stages
FD Mediagroep
FD Company.info Energeia ESB.nu Pensioen Pro De Jurist Fondsnieuws Springest FDMG.nl
Programmering
Programmagids
Disclaimer
Disclaimer
Download on the App Store Android App on Google Play