BNR logo
  • Nieuws
  • Radio
    • Programmagids
    • AEX Factor
    • Baanbrekende Businessmodellen
    • Beleggerspanel
    • Beter
    • BNR Auto-Update
    • BNR Europa
    • BNR Mobility
    • BNR Sport
    • BNR's Big Five
    • Boardroompanel
    • Boekestijn en De Wijk
    • BREEKT
    • Column Ben van der Burg
    • Column Bernard Hammelburg
    • Column Jaap Jansen
    • Column Marianne Zwagerman
    • Column Paul Laseur
    • Crypto Update
    • Cryptocast
    • De Nationale Autoshow
    • De Nieuwe Wereld
    • De Ochtendspits
    • De Top van Nederland
    • De Wereld
    • Digitaal
    • Duurzaam
    • Economenpanel
    • Eyeopeners
    • Kees de Kort
    • Koplopers
    • Lobbypanel
    • Ondernemerspanel
    • Postma in Amerika
    • Spitsbrekers
    • Tech Update
    • The Daily Move
    • The Friday Move
    • Toon van de Week
    • Vastgoed Gezocht
    • Wereldveroveraars
    • Werkverkenners
    • Wetenschap Vandaag
    • Zakendoen
  • Gemist
    • Alle podcasts
    • All in the Game
    • Amerika Podcast
    • BNR Perestrojkast
    • China Podcast
    • Column Corné van Zeijl
    • Crypto Cowboys
    • Cryptocast
    • De Ben Tiggelaar Podcast
    • Dé Klantenpodcast
    • De Legende van Satoshi Nakamoto
    • De Nieuwsdag
    • De Ondernemerskamer
    • De Technoloog
    • Een Jaar Burgemeester
    • Europa Update
    • Factcheck Europa
    • Het Bromvliegeffect
    • Het Nieuwe Geld
    • Honger
    • IJzige Tongen
    • Italië Podcast
    • Ochtendnieuws
    • Petrolheads
    • Podcast Top 40
    • De Strateeg
    • Space Cowboys
    • Spitsbrekers
    • The Road to Zandvoort
    • Ukrayina
    • Voeding van morgen
    • Vraag het Gommers
    • Werkprofessor
    • Zakendoen De Veranderaars
  • Partners
De Nieuwe Onderneming

19 februari | Hoe kom je in de broekzak van je klant?

  • Dave Krajenbrink
dinsdag 17 februari 2015, 16:41 Update: vrijdag 20 februari 2015, 15:23
19 februari | Hoe kom je in de broekzak van je klant?

Shoppen met je smartphone, de consument is er helemaal klaar voor. Nu de ondernemers nog.

We checken elke 3 tot 6 minuten onze telefoon. Op een werkdag komt dat neer op 80 tot 160 keer. Dat is buiten de momenten dat we ook daadwerkelijk béllen met een smartphone. E-mail lezen, social media checken en onze apps scannen. En toch heeft ruim 80 procent van de ondernemers geen mobiele strategie terwijl de verwachting is dat de bestedingen via smartphones over vijf jaar in Nederland ruim een miljard euro bedragen.

Werk aan de winkel dus. Waar moet een succesvolle mobiele strategie aan voldoen? Hoe voorkom je dat je met hagel schiet? En zitten klanten wel te wachten op die mobiele folder?

Te gast zijn:
Nishant Dogra, oprichter van Mobile Strategy, hij haalde samen met Hunkemöller als eerste geofencing naar Nederland. Klanten met een Hunkemöller-app op hun telefoon krijgen berichten wanneer zij in de buurt van een Hunkemöller -winkel zijn. Bart ter Steege, mede-directeur van Jungle Minds dat bedrijven en organisaties adviseert over digitale innovatie. De gedragsverandering die de mobiele telefoon teweeg heeft gebracht heeft volgens hem een veel grotere impact dan we hadden voorzien. Ondernemers moeten nu schakelen naar mobiel anders verdwijn je volledig van de radar. Bart van Asten, auteur van het 'Handboek mobiele strategie' en manager van 60 acres, de business accelerator van Nyenrode Business Universiteit.

iBeacon
Verslaggeefster Elfanie toe Laer onderzoekt het iBeacon-project van Rotterdam Centraal, de eerste stad in Nederland waar bedrijfspanden en winkels zijn uitgerust met met iBeacons. Leuke gadget of voegt het voor consument en ondernemer iets waardevols toe?

De Nieuwe Onderneming, elke donderdag van 19:00 tot 19:30 uur.

AppsDe Nieuwe OnderneminggeofencingPodcastRadioThomas van Zijl
Deel dit artikel:

Volg de discussie via Facebook of Twitter

Doe mee aan de discussie op onze Facebookpagina of via Twitter (#bnr).
BNR Facebook BNR Twitter
live-studio-image

Populairste podcasts

Dit is Lucid van plan in Nederland

Arthur van Schayk (Remeha) over het verplicht installeren van warmtepompen

Zijn we te bang voor escalatie?

Pandemieterugblik deel 2: De aangepaste OMT-adviezen

FEMMETJE DE WIND, LEO ALKEMADE & GIOVANCA

  • BNR Nieuwsradio

  • Contact
  • Frequenties
  • Files en flitsers
  • BNR Nieuwsbrief
  • Podcasts
  • RSS feed
  • Disclaimer
  • Zakelijke info

  • Dutch Podcast Awards
  • Adverteren
  • Podcast laten maken
  • Vacature plaatsen op BNR
  • Werken bij BNR
  • Stages
  • FD Mediagroep

  • Company.info
  • Energeia
  • ESB
  • FD
  • FD Mediagroep
  • Investment Officer
  • Listn
  • PensioenPro
  • Download de app

  • Privacy
  • Copyright
  • Cookies
  • Voorwaarden