Paul van Liempt | Djoser, kritiek op internet en investeren in Detroit
Je eigen bedrijf oprichten, verkopen en weer terugkopen. Herman van der Velde deed het met reisorganisator Djoser. Ondanks stevige concurrentie in de reisbranche is hij nu opnieuw de eigenaar van zijn bedrijf.
Kritiek op internet
Je hebt een luxe bakkerij en een klant klaagt op internet over de onvriendelijkheid van het personeel. Wat stuur je dan terug? In Maleisie ging het fout, daar reageerde de eigenaar met "We have no time for bitches". Voor mensen die niet begrijpen wat hier fout gaat, schreef Ronald van der Aart het boek "Fail".
Israëlisch leger
Het Israëlische leger zet veel geld en mankracht in, om een positief beeld van zichzelf neer te zetten. De half-Israëlische Filmmaakster Dikla Zeidler, kon van dichtbij filmen, hoe het leger haar p.r. organiseert. Over die afdeling, maar nog meer over de ervaringen van haar zusje die haar dienstplicht op die afdeling vervulde, maakte ze een documentaire.
Sex sells
Patricia Paay en Heleen van Royen hebben momenteel dezelfde tactiek bij het verkopen van hun boeken: sex sells. Hoe je jezelf op een pikante manier in de markt zet, bespreekt Paul met Mark Koster.
Perswaakhond
We mogen er langer over doen om ons begrotingstekort terug te brengen, maar komt van uitstel ook afstel? In ons economenpanel: Pieter Gautier, Robin Fransman en Eric Bartelsman.
Amerikaans vastgoed
Hoe aantrekkelijk is het om te investeren in vastgoed? HEEL aantrekkelijk is het antwoord volgens Edwin Schouten van VastgoedAmerika, als je het tenminste in Detroit doet. Zijn bedrijf maakt dit nu ook voor Nederlanders makkelijk.
Dit alles en meer én natuurlijk Kees de Kort bij BNR Paul van Liempt, elke werkdag van 9.30 tot 12.00.

Kees de Kort
Kees de Kort is met pensioen. De komende tijd zullen verschillende economen hun opinie delen met presentator Thomas van Zijl in het dagelijkse hoekje macro van BNR Zakendoen.