Action, reclamemakers en kinderzitjes
Het begon allemaal in 1993 met een winkeltje in Enkhuizen. Inmiddels zijn er al meer dan 250 Action-filialen in Nederland, België en Duitsland. Ronald van der Mark, voorzitter van het directieteam, is donderdag te gast bij Paul van Liempt.
Action één van de snelst groeiende winkelformules in ons land. En ondanks de 250 filialen die er nu al zijn, is Action nog lang niet uitgewinkeld. Ook andere landen moeten veroverd worden. Vanaf half tien praat Van Liempt met Van der Mark.
Reclamebureaus
Vanaf 10:15 praat Paul van Liempt met de mede-oprichter van reclamebureau They. Want voor veel reclamebureaus zijn het barre tijden. En de meeste bureaus kiezen er daarom voor om vooral met flexibele contracten te werken. Maar bij They pakken ze het net even anders aan. Alleen maar vaste mensen en een enkele freelancer. Maar het bedrijf mikt ook op India. En dat is niet zo gek, want met ruim 1,1 miljard inwoners is het land de op één na grootste afzetmarkt ter wereld. Enorme potenties dus. Ook voor reclamemakers!
Romanschrijver Michiel Stroink
Om 10:35 is Michiel Stroink te gast. Ruim vier jaar gaf hij als student één dag in de week bijles Nederlands en Maatschappijleer aan tbs-patiënten. Belevenissen die voer waren voor de roman 'Of ik gek ben'.
Maxi-Cosi
Babykuipjes en kinderzitjes. Wie zijn kinderen meeneemt in de auto, komt al snel uit op de Maxi-cosi. Weinig mensen weten dat dit succes-product van Hollandse makelij is. Het Brabantse bedrijf verkocht vorig jaar maar liefst 1,5 miljoen exemplaren. Om 11:35 praat Paul van Liempt met Robbie Hendriks, marketing manager van Dor-rel Europe, waar Maxi-Cosi onderdeel van is.