BNR Nieuwsradio
Nieuws
Programma's
Programmagids BNR BREEKT Beter Beurswatch BNR's Big Five BNR Doorpakkers BNR Slimme Koppen BNR Sportzaken Boekestijn en De Wijk Bouwmeesters De BNR Techniektour De Nationale Autoshow De Eeuw van mijn Dochters De Ochtendspits De Wereld Digitaal Ondernemersdesk BNR In de Middag The Friday Move The Green Quest Werkverkenners Zakendoen BNR Mobility
Podcasts
Alle podcasts Brand Stories Columns Amerika Podcast Baanbrekende Businessmodellen BNR Perestrojkast China Podcast Cryptocast De Ben Tiggelaar Podcast De Strateeg De Technoloog Eenmaal andermaal EuropaMania Goede Reispodcast Newsroom Onderzoeksraad der dingen Ongekend in Vredestijd Petrolheads Newsroom Den Haag Space Cowboys Vraag het Gommers Spitsbrekers Tech Update De Klantenpodcast Tinbergen en de economie van morgen Wetenschap Vandaag Werkprofessor Wij in de toekomst Column Corné van Zeijl Sportzaken Stop! De podcast ZZP Café
Gemist
Brand Stories
Nieuwsbrief
SMART Radio
Podcast Awards
BNR App
Adverteren
Adverteren BNR podcast
Frequenties
Over BNR
Contact
Meer
Nieuws
Programma's
Programmagids BNR BREEKT Beter Beurswatch BNR's Big Five BNR Doorpakkers BNR Slimme Koppen BNR Sportzaken Boekestijn en De Wijk Bouwmeesters De BNR Techniektour De Nationale Autoshow De Eeuw van mijn Dochters De Ochtendspits De Wereld Digitaal Ondernemersdesk BNR In de Middag The Friday Move The Green Quest Werkverkenners Zakendoen BNR Mobility
Podcasts
Alle podcasts Brand Stories Columns Amerika Podcast Baanbrekende Businessmodellen BNR Perestrojkast China Podcast Cryptocast De Ben Tiggelaar Podcast De Strateeg De Technoloog Eenmaal andermaal EuropaMania Goede Reispodcast Newsroom Onderzoeksraad der dingen Ongekend in Vredestijd Petrolheads Newsroom Den Haag Space Cowboys Vraag het Gommers Spitsbrekers Tech Update De Klantenpodcast Tinbergen en de economie van morgen Wetenschap Vandaag Werkprofessor Wij in de toekomst Column Corné van Zeijl Sportzaken Stop! De podcast ZZP Café
Gemist
Brand Stories
Nieuwsbrief
SMART Radio
Podcast Awards
BNR App
Adverteren
Adverteren BNR podcast
Frequenties
Over BNR
Contact
BNR Nieuwsradio
Nieuws
Programma's
Programmagids BNR BREEKT Beter Beurswatch BNR's Big Five BNR Doorpakkers BNR Slimme Koppen BNR Sportzaken Boekestijn en De Wijk Bouwmeesters De BNR Techniektour De Nationale Autoshow De Eeuw van mijn Dochters De Ochtendspits De Wereld Digitaal Ondernemersdesk BNR In de Middag The Friday Move The Green Quest Werkverkenners Zakendoen BNR Mobility
Podcasts
Alle podcasts Brand Stories Columns Amerika Podcast Baanbrekende Businessmodellen BNR Perestrojkast China Podcast Cryptocast De Ben Tiggelaar Podcast De Strateeg De Technoloog Eenmaal andermaal EuropaMania Goede Reispodcast Newsroom Onderzoeksraad der dingen Ongekend in Vredestijd Petrolheads Newsroom Den Haag Space Cowboys Vraag het Gommers Spitsbrekers Tech Update De Klantenpodcast Tinbergen en de economie van morgen Wetenschap Vandaag Werkprofessor Wij in de toekomst Column Corné van Zeijl Sportzaken Stop! De podcast ZZP Café
Gemist
Brand Stories
Nieuwsbrief
SMART Radio
Podcast Awards
BNR App
Adverteren
Adverteren BNR podcast
Frequenties
Over BNR
Contact
Hemmen

Evoluon als inspiratie voor jeugd en bedrijfsleven

  • Thijs Baas
dinsdag 10 juli 2012, 10:27
"Wij zijn uitdrukkelijk op zoek om het Evoluon weer een centrale functie te geven", zegt Philips Benelux-topman Hans de Jong Maakindustrie en partnerships voor technologische impuls | Hans de Jong Deel 3

Met de Brain-expositie in het Evoluon denkt Philips wetenschap en technologie op een speelse en leuke manier onder de aandacht te brengen bij de jeugd.

Dat zegt Hans de Jong, de kersverse topman van Philips Benelux bij BNR Paul van Liempt. Met name in de zomermaanden leent het Evoluon zich volgens hem uitstekend voor dergelijke exposities. Nadat het 'ufo-vormige' gebouw de afgelopen 20 jaar grotendeels gesloten was voor het publiek, is het markante gebouw herontdekt als expositieruimte.

Om te beginnen dus de interactieve Brain-expositie. "De expositie heeft ontdekstations. Mensen kunnen als het ware in de hersenen kruipen en zien hoe zintuigen interactief bezig zijn met de hersenen en op die manier op een hele speelse en leuke manier kennis maken met het brein."

Tijdelijke tentoonstellingen
De toekomst van het Evoluon ligt volgens De Jong voorlopig vooral in een combinatie van het organiseren van congressen en evenementen enerzijds en tijdelijke tentoonstellingen anderzijds. "We zijn erg enthousiast over het model. De eerste terugkoppeling die we hebben gekregen wordt zeer goed ontvangen." Het is uitdrukkelijk het doel om het Evoluon vanaf nu elke zomer zeker zeven weken te openen.

De vraag is of het Evoluon zich ook leent voor permanente expositie voor Philips-producten. "We hebben natuurlijk heel veel high-tech-procucten waarvan het voor het grote publiek het lastig is om te begrijpen wat het precies is."

Komende jaren
Voor 2013 liggen nog geen concrete plannen klaar, maar De Jong verwacht dat er rond het thema technologie andere vormen zijn die een vergelijkbaar succes kunnen hebben. "Wij zijn uitdrukkelijk op zoek om het Evoluon weer een centrale functie te geven in de totale Brainport en Brainport-promotie. Zowel voor kinderen als voor bedrijfsleven." Dat past in de ambitie om ook nieuwe bedrijven vanuit Azië naar de regio Eindhoven toe te trekken.

Hightech campus
Daarin speelt ook de hightech campus een belangrijke rol voor Philips. Toch is de hightech-campusdeal volgens Philips Benelux niets meer dan een onroerendgoeddeal. "Dat heeft op zich niets te maken met onze ambitie van innovatie." Op dit moment huisvest de hightech campus 1.600 engineers. Daar komt binnenkort het hoofdkantoor van de lichtdivisie bij. "In totaal praten we daar over een open innovatiecultuur van ongeveer achtduizend engineers van 50 nationaliteiten."

Partnership
Onlangs tekende Philips een grote partnership met de Universiteit van Utrecht, het UMC en de TU Eindhoven. Doel is om de beeldvorming te verbeteren op het gebied van het eenvoudiger maken van medische ingrepen. "Wat we steeds meer zien is dat de beschikbaarheid van technologie vaak niet eens de belemmering is. Maar hoe zet je technologie effectief in?"

Daarin moet je partners zoeken. Ook artsen en patiënten doen mee om technologie te vertalen naar uiteindelijke oplossingen, zegt De Jong.

BNR Paul van LiemptEvoluonHans de JongPhilips
Deel dit artikel:

Volg de discussie via Facebook of Twitter

Doe mee aan de discussie op onze Facebookpagina of via Twitter (#bnr).
BNR Facebook BNR Twitter
live-studio-image

Populairste podcasts

Opinie | De roze bril van het IMF

Bitonic stapt naar de rechter

Werken aan kansengelijkheid

Biden moet schijnheilige big tech-bedrijven flink aanpakken

Wilders 'zet het leger in' voor zijn campagne

BNR Service en Contact
Contact Frequenties BNR Nieuwsbrief Privacy Cookies Cookie-instellingen Algemene voorwaarden
Podcasts
Alle podcasts Expert Podcasts BNR App iTunes Spotify
BNR Kanalen
BNR App BNR Nieuwsbrief Files en Flitsers FD BNR LIVE LIVE Eventsnieuwsbrief
Volg BNR
Linkedin Twitter Facebook Instagram YouTube RSS
Adverteren
Adverteren op BNR Adverteren op FD Adverteren BNR podcast Vacature plaatsen op BNR Vacatures FD Mediagroep
Carrière
Werken bij BNR Stages
FD Mediagroep
FD Company.info Energeia ESB.nu Pensioen Pro De Jurist Fondsnieuws Springest FDMG.nl
Programmering
Programmagids
Disclaimer
Disclaimer
Download on the App Store Android App on Google Play