Aan de Slag: Gas, journalisten en soldaten van oranje
Volle zalen en lovende kritieken. De musical Soldaat van Oranje verkocht in acht maanden tijd al meer dan 300.000 kaartjes. Toch zit er achter deze succesvolle productie geen Joop van den Ende of Albert Verlinde, maar een relatief kleine ondernemer.
In het panel vandaag oud-hoofdredacteur van NRC Handelsblad Folkert Jensma, oud-Volkskranthoofdredacteur Pieter Broertjes en hoofdredacteur Paul van Gessel van BNR Nieuwsradio. Zij praten onder meer over het voortbestaan van de Wereldomroep, de nieuwe functie van Broertjes als burgemeester van Hilversum.
Gasknooppunt
Nederland heeft de ambitie om hét gasknooppunt van Europa te worden. De handel in gas moet ons land de komende tien jaar ruim 21 miljard euro en duizenden banen op gaan leveren. Hoe reëel is die ambitie? Hierover praat ik met Gertjan Lankhorst, CEO van Gasterra, het Groningse gasbedrijf dat vorig jaar een recordvolume van 91,5 miljard kubieke meters aardgas verkocht.
Informatieoverschot
E-mails, rapporten, sms'jes, kranten en twitterberichten. Nederlandse werknemers worden overspoeld met informatie. Om het hoofd, in deze zee van informatie, boven water te houden introduceert schrijver en informatie-deskundige Guus Pijpers in zijn nieuwste boek 'Het informatie Paradijs' een nieuwe functie: de informatiecoach.
In Aan de Slag bespreekt Paul van Liempt het nieuws en de laatste trends. Iedere dag met nieuwsmakende gasten uit bedrijfsleven en politiek. Te beluisteren van 09.30 uur tot 12.30 uur, en iedere avond om 21.00 uur The Best Of Aan De Slag van die dag.