
Blendle in zee met eigenaar Financial Times
Blendle heeft er nieuwe investeerders bij. Het Japanse mediaconcern Nikkei, onder meer eigenaar van de Financial Times, steekt geld in de Nederlandse start-up.
Blendle heeft er nieuwe investeerders bij. Het Japanse mediaconcern Nikkei, onder meer eigenaar van de Financial Times, steekt geld in de Nederlandse start-up.
Voor het eerst in jaren is de omzet van de uitgeverijen weer iets gegroeid, met dank aan de opkomst van digitale media. Dat meldt de ABN Amro op basis van cijfers over het eerste halfjaar van 2016.
Krantenapp Paper komt in handen van Blendle, de leesdienst waar je losse artikelen kunt kopen. Een logische overname, zegt hoofdredacteur Barbara van Beukering.
Ondanks de voortvarende start in Duitsland realiseert Alexander Klöpping zich dat het nog knap lastig kan worden om de Duitse markt te veroveren. Duitsers zijn nog altijd conservatiever en ook qua internetgebruik lopen ze flink achter op Nederland. Al met al wordt het waarschijnlijk moeilijker om de Duitsers te overtuigen.
Binnenkort krijgen onze oosterburen ook toegang tot de digitale kiosk van Alexander Klöpping. Of de Duitsers ook zo enthousiast zullen inkopen bij Blendle is nog even afwachten.
PAPER is de net gelanceerde beste-verhalen-van-de-dag-app van de Persgroep. Zijn ze niet wat laat? Nee, zegt bedenker en hoofdredacteur Barbara van Beukering, want PAPER is anders dan Blendle of NRC Q.
Met één account alles lezen wat er te lezen valt in Nederland. Bruna wil dit realiseren met 'Bliyoo': een soort Spotify, maar dan voor tijdschriften.
Hoe werkt het ondernemersbrein van Daan Weddepohl en Marten Blankesteijn?
De digitale kiosk Blendle heeft drie miljoen euro aan investeringen van de uitgevers van de New York Times en het Duitse Bild binnengehaald. In ruil daarvoor krijgen de uitgevers 23 procent van de aandelen, laat oprichter Blankesteijn weten.
Een waarschuwing vooraf. Ook in dit stuk gaat het woord Blendle een paar keer voorkomen. We beginnen echter bij de oude vertrouwde Telegraaf. TMG maakte zijn cijfers afgelopen week bekend. De winst daalde ‘met 22% naar € 7,6 mln, als gevolg van hogere uitgaven om de daling van de advertentieopbrengsten en de oplage een halt toe te roepen.’ We schrikken niet van zo’n bericht. We weten namelijk dat het best lastig is om anderhalve euro te vragen voor papier dat je in een paar minuten door hebt gebladerd. Zo komen we bij Blendle.
Maandag gaat de digitale krantenkiosk Blendle live. Alexander Klöpping is een van de oprichters en te gast. Ook praten we met Sonja Vernooij van Blauw Research over het nut en de noodzaak van BN'ers in de reclame.
Wie mag vanaf volgend seizoen de samenvattingen van de Eredivisie uitzenden? De NOS, RTL, SBS of toch Fox?